Jag kanske är lite konservativ, men vad är det för fel på flingfoder och fryst foder mm? Jag förstår vad du är ute efter, men samtidigt är det lite riskabelt att föreslå folk att ge dem en sorts foder bara för att det funkar i mitt kar, så ändras förutsättningarna lite hos någon annan och kanske all fisk i karet dör.
Men till din fråga i början skulle jag nog hoppa över det som föreslagits som mat till barberna. Det är isf daggmasken som kan finhackas i små bitar om masken är tillräckligt liten från början.
Ja tänkte mer generellt - vad som kan vara direkt skadligt eller farligt och vad dom käkar utan att kola vippen eller bli sjuka
men just nu har jag bara fem tigerbarber...
Jag skulle vilja starta en tråd för alla oss nybörjare och veteraner som är lite osäkra på vad man kan och inte kan mata sina fiskar med.
Jag vill järna att mina små firrar ska få en så varierad kost som möjligt och sammtidigt vill man ju inte kasta i vad som hällst till dom - man vet ju aldrig om de kan vara skadligt för dom.
SÅ är de nått ni är osäkra på så kan ni skriva frågor och svar här så fyller jag på listan på bra och dåliga saker.
Ljust bröd: NEJ
Mörkt bröd: NEJ
Knäcktebröd: NEJ
Daggmask: JA
Banan: JA Färska Räkor: JA Gurka: JA Squash: JA Ärtor: JA Salladsblad: JA Flugor: JA Bladlöss: JA Grodyngel: NEJ (fridlysta)
Senast redigerad av Grodlund; 20 February 2008, 08:34.
Lämna en kommentar: