Myrägg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Garpen
    • October 2002
    • 52

    Myrägg?

    Kan det vara lämpligt att mata med myrägg,levande myror,flugor och sånt?

    Mvh
    Andreas.
    Mvh
    Andreas.
  • svante2
    • January 2003
    • 18

    #2
    Jadå, det funkar hur bra som helst, bra för att få insektsätande fiskar att leka (typ bilbuk, pantodon bucholzi mm mm...)

    //Svante

    Kommentar

    • Garpen
      • October 2002
      • 52

      #3
      Hur är det med giftet hos vissa insekter?
      Typ myror och steklar.

      Mvh
      Andreas.
      Mvh
      Andreas.

      Kommentar

      • svante2
        • January 2003
        • 18

        #4
        Myrägg är iaf ingen fara med, det har jag gett till mina fiskar många ggr ... hur det är med vuxna myror vet jag inte.

        //Svante

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          Kan det vara lämpligt att mata med myrägg,levande myror,flugor och sånt?
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

          Visst, om de tar det. Myror brukar inte fiskarna vilja ha (smakar antagligen illa pga all myrsyra). Flugor och spindlar är inte alltid så poppis heller, eftersom de flyter som korkar och många fiskar helst vill ta mat på bottnen eller mitt i vattnet, men fiskar som tar i ytan gillar dem.
          Skalbaggar verkar inte heller vara nån favvis - kanske är de för hårda, kanske smakar de illa.

          Jag kan rekommendera cyclops, dafnier, svarta mygglarver (mycket populärt - blir värsta feeding frenzy!), mysis, 'skalad' husmask, vattengråsuggor och (ev. hackad) daggmask. Lätt att få tag i, och de flesta fiskar gillar det.


          Släpp aldrig, ALDRIG, ner trollsländelarver, vattenspindlar, dykarskalbaggar eller vattenskorpioner i akvariet - de äter fisk!

          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          Arbetssätt...