Röda mygg från Hornbach

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zlim
    • October 2007
    • 17

    #46
    Ursprungligen postat av fisknörd
    Pellets funkar alldeles utmärkt för mina silverhajar så det kan du ge dom!

    perfekt ju.. fast de äter ju nästan allt, hur är de med tabletter då??

    Kommentar

    • Zlim
      • October 2007
      • 17

      #47
      Ursprungligen postat av fisknörd
      en snabb fråga! äter grodor röda frysta mygglarver? och en sak till, hur stora blir dom och vilka andra fiskar kan dom äta upp?
      japp som bara den!! min ena svalde två st rutor på en gång vilken mage han/hon fick...

      de blir väl 15cm tror jag de va?

      de äter fiskar upptill 6-8 cm stod de, men mina 6cm lever än=)

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #48
        Ursprungligen postat av fisknörd
        en snabb fråga! äter grodor röda frysta mygglarver? och en sak till, hur stora blir dom och vilka andra fiskar kan dom äta upp?
        Det finns en egen avdelning för frågor om amfibier, använd den!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #49
          Ursprungligen postat av Zlim
          fiskarna verkar äta allt jag slänger i när de blir hungriga... (fiskmat) men groderna åt inte på en vecka, så jag började slänga i mygglarver igen av märket finafisken.. vill helst sluta med det efter de ni berättat.. får väl testa pellets.. slängde i en räka idag å den försvann, men de kan jag la inte mata med varje dag... vill jag ju själv äta dem=) hur länga kan de klara sig utan mat tros?? vill ju inte testa precis:P

          tänkte skulle testa pellets.. fnns de för storlekar, kan silverhajen med äta dem?? ca 20cm

          hur vet man om en fisk ska ha proteinrik mat eller inte? kör ju med granulat 16 vitamins??

          tacksam för svar!!
          Silverhajarna äter väl allt! Men testa med andra typer av mygglarver till dina grodor, även frysta bosmider, dafnier, artemia, mm borde slinka ner. men allvarligt talat så håller den här tråden på att slira lite grann, det finns en annan avdelning för frågor om amfibier, använd den! Apropå det där med märken: "Fina fisken" kallas ibland för "fula fisken" på grund av deras dåliga kvalitet, jag köper det aldrig längre, vill ni ha bra kvalitet på frysfodret så leta upp ÅLED`S foder, det är värt de extra kronor det kostar. Men glöm för all del inte bort alla bra kommersiella torrfoder av olika sorter. Variation är nyckeln till framgång.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...