Vilket/vilka frysfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mano
    • May 2007
    • 30

    Vilket/vilka frysfoder?

    Jag har guramis (marmor/guld), kampfisk, botier (prakt/dvärg), skalarer, kopparbarber, palettciklider och allätande malawiciklider (auloncara, maingano, rostciklid) självklart i olika akvarier.
    Undrar vilka frysfoder som skulle vara bra till så många som möjligt av mina fiskar? även om några skulle vara rent av dåliga, som tex röda mygg till malawi?
    Mano
  • suzanne.h
    • March 2005
    • 223

    #2
    Räkmix funkar bra till de flesta fiskar.

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Eftersom du har "grönätare" så håller jag med om räkmixen!

      Kommentar

      • mano
        • May 2007
        • 30

        #4
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Eftersom du har "grönätare" så håller jag med om räkmixen!
        Missade att skriva "förutom räkmix", då det är det ända frysfoder jag ger för tillfället.
        Mano

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Ursprungligen postat av mano
          Missade att skriva "förutom räkmix", då det är det ända frysfoder jag ger för tillfället.
          Då hade jag köpt fryst Artemia!

          Kommentar

          • mano
            • May 2007
            • 30

            #6
            Ursprungligen postat av Anettejt
            Då hade jag köpt fryst Artemia!
            Fryst artemia har jag hört av Kjell Fohrman (http://www.zoopet.com/forum/showpost...0&postcount=11) inte ska vara särskilt bra till malawiciklider.

            Så antingen andra förslag eller att behålla tipset men inte ge det till malawi'na. (Eller att bevisa att Kjell har fel!)
            Mano

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av mano
              Jag har guramis (marmor/guld), kampfisk, botier (prakt/dvärg), skalarer, kopparbarber, palettciklider och allätande malawiciklider (auloncara, maingano, rostciklid) självklart i olika akvarier.
              Undrar vilka frysfoder som skulle vara bra till så många som möjligt av mina fiskar? även om några skulle vara rent av dåliga, som tex röda mygg till malawi?
              Jag skulle köpa röda mygg och inte ge det till Malawicikliderna, men till alla andra. Frysta vuxna artemia är också bra. Sedan är Dafnier/bosmider ett bra smått foder också....KÖP ÅLED`S foder, det är i särklass det bästa jag köpt.

              Till malawicikliderna skulle jag köpt torrfoder av olika sorter och sedan matat alla fiskarna med det också som omväxling.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...