Fiskbullar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Härja
    • March 2007
    • 298

    Fiskbullar

    Har fått reda på att fiskbullar är himla bra förda, pga av att det är hela fisken med ben å hela faderullan som mals ner... kanske inte riktigt allt, men mycket... så kalk från ben är med och är himla nyttigt för fiskarna...
    jag har försökt hitta frysta fiskbullar men det verkar vara brist på det i sthlm... går det bra med de på konservburk? om jag sköljer av soppan de ligger i???
    www.nittionio.com
    mina egna fotografier
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Fiskbullar naturell går lika bra efter sköljning.
    Jag tror inte de styckefrysta bullarna från förr finns kvar.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Härja
      • March 2007
      • 298

      #3
      toppen =)
      får frysa in de som blir över själv då
      www.nittionio.com
      mina egna fotografier

      Kommentar

      • matlo
        • May 2007
        • 295

        #4
        är du säker på så dom inte maler ner andra "ämnen" i det, som människor ska ha. Jag hade inte matat dom med det om jag vore du, istället tina fisk bitar, räkor etc. skär dom i mindre bitar om du har mindre fiskar. Men nu vet ju inte jag om det finns något giftigt i dom, men jag hade iallafall inte vågat chansa.
        Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          Det är många här på zoopet som har testat att mata med fiskbullar och det har inte varit ngt problem för dom så det ska nog inte vara någon risk för dig heller att mata med detta. Skölj bara av dom ordentligt från såsen så är det lugnt. Lägg i en vitlökspress och pressa ner i akvariet så blir det fina bitar till fiskarna så slipper du stå och skära bullarna i småbitar
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...