Foder/mat till Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ajdin
    • August 2007
    • 37

    Foder/mat till Guppy

    Hej

    Eftersom jag bara har Guppy i karet så undrar jag vad för foder/mat jag skulle fixa åt dom?



    Helst från den hemsidan.
    Tidigare känd som: Platy5
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Där är ett speciellt guppyfoder som kanske är bra: http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/4198 .
    Det bästa är om du kan variera kosten lite med tex fryst foder såsom Artemia och mygglarver.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Ajdin
      • August 2007
      • 37

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Artemia och mygglarver.
      Köpte artemia ett tag, och det smutsar ner så mycket. Men mygglarver kan man också köpa om jag inte har fel?
      Tidigare känd som: Platy5

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Visst kan du det, och kan du även varva alla dessa foder till fiskarna så är det kanon!
        Jag matar mycket med artemia och har inte märkt att det smutsar ner, hur mycket matar du och hur ofta?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Ajdin
          • August 2007
          • 37

          #5
          Man får ju såna klossar. ung 1*1cm så ja brukar dela upp dom i 4 bitar och slänga i. Det smuttsar ner för mycket om ja slänger ner en hel.
          Tidigare känd som: Platy5

          Kommentar

          • rsoderberg
            • February 2007
            • 954

            #6
            Det finns skalad artemia i 1dl påsar för 85 sek/st, vilket super foder både till yngel och ungfödare. Jag har slutat helt att kläcka artemia då det blir samma resultat med detta, alla mina fiskar älskar det så det kan vara ett tips.

            Kommentar

            • Aircut64
              • July 2007
              • 1207

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              Där är ett speciellt guppyfoder som kanske är bra: http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/4198 .
              Det bästa är om du kan variera kosten lite med tex fryst foder såsom Artemia och mygglarver.

              Ja det e ju bra. Har kört med det tidigare också

              Kommentar

              • VictoriaR
                • June 2007
                • 60

                #8
                Jag brukar ge guppisarna nån ärta ibland med som jag förvällt lite. Det får fart på dem.

                Kommentar

                • Ajdin
                  • August 2007
                  • 37

                  #9
                  Ursprungligen postat av rsoderberg
                  Det finns skalad artemia i 1dl påsar för 85 sek/st, vilket super foder både till yngel och ungfödare. Jag har slutat helt att kläcka artemia då det blir samma resultat med detta, alla mina fiskar älskar det så det kan vara ett tips.
                  Ska kolla upp det, tack !

                  Ärtor har jag kört med innan, verkar inte vara en favorit
                  Tidigare känd som: Platy5

                  Kommentar

                  Arbetssätt...