Hur många X/dag skall man mata?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boki
    • December 2006
    • 128

    Hur många X/dag skall man mata?

    Hur många gånger per dag skall man mata igentligen

    Har alla dessa i samma akvarium............

    * 16 Poecilia reticulata, Guppy.
    * 3 Caridina multidentata, Amano räka.
    * 1 Loricariidae Ancistrus sp, Mal.


    Jag matar dem 1/dag nu och det vid 1500..................

    Varför jag undrar, är för att Mollyna t o m "snor" maten ifrån botten utav Räkorna........ Räkorna verkar då ha "naffsat" på mina växter istället.

    Om jag matar mer kanske Mollyn äter upp allt i alla fall, de är ju rena rama "matvraken"

    Matar med (OSI Spirulina,Flake Food) och (WALTHAM, Aquarian, Flingor rekomenderade utav RENA).................... Kanske behöver jag annat också?
    Senast redigerad av Boki; 19 January 2007, 11:15.
    Mvh Boki / 180L Malawis
  • qenzo
    • February 2005
    • 1747

    #2
    Jag har och kommer alltid att mata max 1 ggr/dag OM jag inte har yngel, då det av naturliga själ matas oftare.
    Mina räkor äter en del alger samt av det flingfoder som faller till botten. De har även växten Najas (vet inte hela namnet) om de blir hungriga ändå.

    För malarnas skull släpper jag ner tabletter på natten ngn gång i veckan. Men oftast äter de alla under dagen.
    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

    Kommentar

    • Boki
      • December 2006
      • 128

      #3
      Ursprungligen postat av qenzo
      Jag har och kommer alltid att mata max 1 ggr/dag OM jag inte har yngel, då det av naturliga själ matas oftare.
      Mina räkor äter en del alger samt av det flingfoder som faller till botten. De har även växten Najas (vet inte hela namnet) om de blir hungriga ändå.

      För malarnas skull släpper jag ner tabletter på natten ngn gång i veckan. Men oftast äter de alla under dagen.

      Tack för svaret

      Hur mycket mat ger du då?
      Mvh Boki / 180L Malawis

      Kommentar

      • qenzo
        • February 2005
        • 1747

        #4
        Det är ju svårt att säga... men en nypa flingor (har 7 sorgmaneltetror, 2-3 kopparbarber). Malarna & ålen (8 st ssammanlagt)... jag försöker att lägga ner iaf lika många tabletter som fiskar... annars slåss de som attan.
        Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

        Kommentar

        Arbetssätt...