Ärtor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • källebacken
    • February 2006
    • 574

    Ärtor

    Gav mina malar några ärtor nu i kväll, men det verkar som om alla fiskarna gillar ärtor, dvärgciklider neontetra. Hoppas det blir några kvar till malarna
    Brukar dessa fiskar gilla ärtor eller är dom bara nyfikna
    Annica
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    mina äter oxå på grönsakerna som ja lägger ner till malarna.. du kan ju lägga ner ärtorna när det är släckt i karet och fiskarna sover.
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • källebacken
      • February 2006
      • 574

      #3
      mmm får prova det nästa gång då fast dom var framme en liten stund malarna och smakade kul att se bägge två för en gång skull, ser mest bara honan sällan hanen
      Annica

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        ja matar mina nästan varje kväll med grönsaker, så ja ser mina 2 små guldancistrus hela tiden, och min gibbi ser ja hela tiden, men min Ancistrushane ser ja inte så ofta, han ligger mest under en rot...

        matar du ofta brukar dom bli mindre skygga. i alla fall mina
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • källebacken
          • February 2006
          • 574

          #5
          Är ancistrus hanarna skyggare än honorna för honan är ute mycket och hanen ligger som du säger mest under en rot . Har en guldancistrus i ett annat och den är framme hela tiden.
          Annica

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            nej de vet ja inte.. men ja har ju ingen hona till honom så de kanske e därför.. du får locka fram han med algtabletter eller nåt
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • källebacken
              • February 2006
              • 574

              #7
              Ja han var ju framme och åt lite på ärtorna, så helt borta är han väl inte
              Annica

              Kommentar

              • Birgitta W
                • October 2005
                • 2764

                #8
                Min ancistrushanne är mycket fegare än honan. Henne kan jag få putta på för att få bort henne när jag ska slamsuga eller skrapa rutorna! .

                Han försvinner så det yr om det bara jag närmar mig!!!

                Men just nu ligger han i en kruka och fläktar rom!
                Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                Min zoon :
                http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                Kommentar

                • källebacken
                  • February 2006
                  • 574

                  #9
                  Va skönt att hör, då är nog min helt normal. Fäktar rom det låter intressant, är det svårt att få dom att leka?
                  Annica

                  Kommentar

                  • Birgitta W
                    • October 2005
                    • 2764

                    #10
                    Plötsligt så bara händer det... som dom säger i reklamen!

                    Min hanne verkade inte tåla honan. Jagade iväg henne så fort hon kom närmare än en dryg dm...

                    Så har det hållt på sedan i våras när jag släppte ner honan. Jag började fundera på om det verkligen var en hona.

                    Men så i förra veckan blev dom plötsligt "sams". Kunde vara nära varandra. Och någon dag senare lekte dom i en kruka och där ligger han nu och fläktar.

                    Jag har ingen ANING om varför det hände!!!

                    Jag funderar på om det ska återgå till "gamla ordningen" när han kommer ut ur krukan. Om han kommer att anfalla henne då också...???

                    Men det SÄGS att det ska vara lätt att få dom att leka. Kanske när dom väl börjat?
                    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                    Min zoon :
                    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                    Kommentar

                    • källebacken
                      • February 2006
                      • 574

                      #11
                      Får se hur det går då, grotta och rot finns ju, så det borde väl bara vara för dom vara att börja då
                      Annica

                      Kommentar

                      • luke the drifter
                        • December 2005
                        • 122

                        #12
                        Ursprungligen postat av Birgitta W
                        Plötsligt så bara händer det... som dom säger i reklamen!

                        Min hanne verkade inte tåla honan. Jagade iväg henne så fort hon kom närmare än en dryg dm...

                        Så har det hållt på sedan i våras när jag släppte ner honan. Jag började fundera på om det verkligen var en hona.

                        Men så i förra veckan blev dom plötsligt "sams". Kunde vara nära varandra. Och någon dag senare lekte dom i en kruka och där ligger han nu och fläktar.

                        Jag har ingen ANING om varför det hände!!!

                        Jag funderar på om det ska återgå till "gamla ordningen" när han kommer ut ur krukan. Om han kommer att anfalla henne då också...???

                        Men det SÄGS att det ska vara lätt att få dom att leka. Kanske när dom väl börjat?
                        helt normalt det där att hanen jagar honan, det är en del av den inledande lekfasen så att säga, jo, har dom väl lekt en gång så brukar dom leka var 4e vecka ungefär 4-6 ggr sen har dom en liten viloperiod sen sätter dom fart igen
                        375l Malawi
                        180l blandade levandefödare
                        112l västafrika
                        54l sydamerika
                        50l endlers guppy
                        12l behandlingsburk
                        15l 10 st hongiyngel
                        15st olika från 27-43 liter yngelkammere

                        min zoon
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=596629

                        Kommentar

                        Arbetssätt...