Fånga dafnier mitt i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • harbard
    • July 2002
    • 1085

    Fånga dafnier mitt i Göteborg

    Nu kan man hitta små fina vattenloppor i en damm mitt i centrala Göteborg.Om du vill veta var så använd länken nedan.När du klickar på länken så lovar du att:
    1) inte avslöja för andra var dammen finns
    2) inte ta mer än vad du behöver för en dag

    <<<(^;>*
    Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
    Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Ett avsevärt bättre ställe att fiska loppor i centrala Göteborg är att besöka dammen i slottskogen. Där finns avsevärt fler loppor och det är tillåtet att håva där.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Pechvogel
      • October 2005
      • 378

      #3
      prixis!
      dammen där den svarta svanen simmar i slottskogen (bredvid hästarna) DÄR finns det MASSVIS med vattenloppor - knallröda! kulfisken gjorde kullerbyttor av glädje när jag kom hem
      Fish and Chips --> Chipspåse framför akvariet en lugn kväll

      ZOON

      Kommentar

      • harbard
        • July 2002
        • 1085

        #4
        Personligen hämtar jag mina stora Daphnia magna från en bergskreva på en ö i skärgården.Mitt inlägg var mest menat som ett skämt (se smileygubben).Men varje gång jag passerar Universeum brukar jag titta ner i dammen.Speciellt vid lågvatten kan man förutom vattenloppor se några cyklopsliknande hoppkräftor,små skojiga maskar i bottengruset och mycket annat.Tror mig också hatt sett små hoppstjärtar på ytan.Så ta en titt dammen om du går förbi.
        <<<(^:>*
        Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
        Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

        Kommentar

        • davidb
          • December 2005
          • 125

          #5
          Och ett tips till er som är lata som jag är att ta en stor ytterkruka (en tio femton liter, fylla på med lite mull och så på med vatten ställ ut i trädgård/på balkong. Snart kommer ni ha feta fina mygglarver strax utanför dörren, och om man vill kan man odla dafnier där i, fast det har jag inte testat bara mygglarver

          Kommentar

          Arbetssätt...