mat till malawi?, funkar vanligt flingfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pimo
    • May 2006
    • 182

    mat till malawi?, funkar vanligt flingfoder?

    Har röd zebraciklid, golden, hongi och någon mer sort jag inte kommer ihåg namnet på.
    Matar jusst nu med vanligt flingfoder, men sist gång jag var i akvariebutiken såg jag att dom hade speciellt ciklid flingfoder som gav finare färger?, är detta "same shit" fast lite dyrare eller är det bättre?
    Annars funderar jag också på att gå över till räkmix, men blir det inte dyrt att köpa räkor då och då?
  • MalawiMannen

    #2
    Jag odlar malawi o tanganyika
    Jag matar lite innan dom ska få sin riktiga mat med spirulina flingor.
    Sen får dom en bladning av hikari spirulina&hikarai gold(lite färgfoder)
    Mina yngel får cyclop-eeze flingor o pulver för färgernas skull

    Kommentar

    • pimo
      • May 2006
      • 182

      #3
      Tänkte på räkmix, va uppe hos morsan idag och hittade broccoli, skalade räkor och gelatinpulver, kan man göra någon räkmix av det eller fattas det något viktigt?

      Kommentar

      • miluhe
        • June 2006
        • 2090

        #4
        det fattas skalet på räkorna. Fibrerna i skalet är viktigt för matsmältningen bra med lite spirulina i, finns i hälsokostaffär.

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Ursprungligen postat av pimo
          Har röd zebraciklid, golden, hongi och någon mer sort jag inte kommer ihåg namnet på.
          Matar jusst nu med vanligt flingfoder, men sist gång jag var i akvariebutiken såg jag att dom hade speciellt ciklid flingfoder som gav finare färger?, är detta "same shit" fast lite dyrare eller är det bättre?
          Annars funderar jag också på att gå över till räkmix, men blir det inte dyrt att köpa räkor då och då?
          Om du ska mata dem med skalade räker tänk då på att lägga räkorna i vatten helst dagen innan för dem skalade innehåller salt det tåler inte malawi i större mängder dem dör en efter en om man har otur ha räkorna i vatten töm vattnet efter ett tag i med nytt vatten i med räkorna igen
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • pimo
            • May 2006
            • 182

            #6
            har frysta skalade räkor tillsatt salt? är du säker?

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Smaka själv.. riktigt säker det saltas på dem innan nedfrysning
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              Arbetssätt...