Mygglarver

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #16
    min äter vita mygglarver en gång per vecka och fodertabletter.
    tänk på att BG inte är helt aktiva, utan ligger mest och gömmer sig. så har du andra fiskar så lär de äta upp larverna.
    jag byggde en konstuktion av ett plaströr och en spruta. la ner röret så att myningen var precis utanför min BG's grotta. sen la jag ner tinade larver i röret, och sprutade ner dem med vatten.
    om inte annat så skaffa segelfensmollys eller så. de är så pass stora att de inte blir uppätna, men deras yngel blir... och de ynglar rätt mycket.

    Kommentar

    • calle-hallabro
      • May 2005
      • 92

      #17
      Ursprungligen postat av bena
      min äter vita mygglarver en gång per vecka och fodertabletter.
      tänk på att BG inte är helt aktiva, utan ligger mest och gömmer sig. så har du andra fiskar så lär de äta upp larverna.
      jag byggde en konstuktion av ett plaströr och en spruta. la ner röret så att myningen var precis utanför min BG's grotta. sen la jag ner tinade larver i röret, och sprutade ner dem med vatten.
      om inte annat så skaffa segelfensmollys eller så. de är så pass stora att de inte blir uppätna, men deras yngel blir... och de ynglar rätt mycket.
      Visserligen gömde sig den vi hade (och jag såg idag) endel, men nog för att de är aktiva däremellan.
      Vill den ha något att äta så tar den detta, dvs jaga bort andra firrar.

      //Calle
      Guardians Of Catfish - www.goc.se
      www.amazonfarmen.se

      Kommentar

      • Tenkare
        • May 2005
        • 2519

        #18
        Jag vet att mina simmade baklänges uppochner bakofram och var helt tokiga när det var mat i vattnet.
        Dock klarade dom inte flytten.
        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


        Min zon Min Tenkare

        Kommentar

        Arbetssätt...