Mata med maskar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • -= Emilio =-
    • April 2006
    • 226

Mata med maskar?

Kan man gräva mask ute i tex kompost eller lövhög o ge till fiskarna ibland som omväxling?

Bör man göra rent dom på nått sätt, eller låta dom "skita ur sig"? Tänkte ifall dom har skit i sig kanske det inte är så bra?

För länge sen så alltid när jag vattnade en blomma hemma, så kom det upp o kryllade av små små maskar, såg ut som binnikemask eller nått, provade nångång o stoppa ner, men visste inte om jag vågade fortsätta.. Hade man kunna gett det ibland också??
    - Juwel Vision 260 -

- Platys, Svärdbärare, Öronålar, Scalarer, Zebra tetror, Kilfläcksras & Drottningrasbora, Eldstjärt, Royal Pleco L027, Gibbiceps, Ancistrus, Pakistan, Polkadot & Prakt botia, Nät & Metallpansar mal - Co2 system -

- Malawi - 8 Golden & 12 Labeotropheus trewavasae, Ancistrus -

• mayday
    • November 2005
    • 2085

bara dom är så små som dom kan bli uppätna så

går o finfördela i mindre bitar annars

samt "bajset" är ju bara jord så är nog ingen fara

"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Kommentar

• erikthur
      • March 2004
      • 9953

De vita maskarna i blomkrukan skulle kunna tänkas vara enkyträer, mikromask eller liknande vilket man ju odlar som fiskmat.
      Jag funderade ett tag på att odla mask till fiskmat men köper fortfarande min mask på fiskredskapsbutiken. Tycker jag redan odlar för mycket annat.
      Killies is a lifetime passion

Kommentar

• tummen
        • March 2005
        • 5199

Bara du inte matar ENBART med daggmask så är det nog ingen fara. Stora SA- ciklider är otroligt sugna på mask.....
        Thomas "tummen" Wallén

Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

Kommentar

Arbetssätt...