dyrt foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bobbyfuller
    • October 2005
    • 538

    dyrt foder

    Köpte en ny typ av fling foder små små flingor ,tar man bort locket ser burken ut som ett saltkar. Det är dyrare en vanligt flingfoder men det ska tydligen
    vara bra för fisken då det är högt näringsvärde så man ska med detta foder kunna halvera dosen om man kört med vanligt flingfoder innan. ska tydligen inte gå lika illa åt vattnet heller. affären körde själv med detta, nån som vet mer om denna super duper mat?
    /bobbyfuller
    **Juwel Trigon 190L**
    If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
    If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Vad heter det ?
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • bobbyfuller
      • October 2005
      • 538

      #3
      aquatic nature

      finns i olika storlekar på foder
      /bobbyfuller
      **Juwel Trigon 190L**
      If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
      If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Finns Aquatic Nature verkligen som flingfoder? DEt var nytt - tidigare har det bara funnits som granulatfoder
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • bobbyfuller
          • October 2005
          • 538

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Finns Aquatic Nature verkligen som flingfoder? DEt var nytt - tidigare har det bara funnits som granulatfoder
          kan hända att det är granulat om man vill märka ord men jag tycker det är små flingor skitsamma det va inte det tråden handlade om
          /bobbyfuller
          **Juwel Trigon 190L**
          If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
          If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av bobbyfuller
            kan hända att det är granulat om man vill märka ord men jag tycker det är små flingor skitsamma det va inte det tråden handlade om
            /bobbyfuller
            Det handlar definitivt inte om att märka ord utan det är faktiskt rätt stor skillnad eftersom granulat i sig är ett komprimerat foder och därmed betydligt drygare än det porösare flingfodret.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kramfors
              • January 2003
              • 7265

              #7
              Har det någon innehållsförteckning över mängden i % av protein, kolhydrater, fett, aska ,vitaminer, spirulina mf.
              Vill du ha högt näringsvärde till billigt pris så köp lax foder och smula sönder och mata genom en sockerströare.
              http://www.kramforskoi.com/

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av Kramfors
                Har det någon innehållsförteckning över mängden i % av protein, kolhydrater, fett, aska ,vitaminer, spirulina mf.
                Vill du ha högt näringsvärde till billigt pris så köp lax foder och smula sönder och mata genom en sockerströare.
                Nog tycker jag att laxfoder skitar ner oerhört mycket mer än t.ex. Aquatic Natures granulat - har testat bägge.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • gigardt
                  • February 2003
                  • 772

                  #9
                  Jag kör med aquatic nature och är väldigt nöjd med det fodret.Det innehåller mycket näring,38%protein,4%fett,4%fibrer.Som du säger så skitar det inte ner nåt.
                  MvH Richard
                  600l Sydamerika(invånare se nedan)
                  7st Geophagus Altifrons 4st Heros sp."red shoulder" 5st L-134 2st L-027 xingu 1st L-199 1st L-128 4st L-333 2st L-273 2st L-262 2st L-239 1st L-264 3st L-114 2st L200 2st L-260 6st L-183 12st Vinkeltetror 20st Colombiatetror 11st C.schwartzi
                  500l innedamm(Koi)
                  4500l Damm(Koi)
                  125l yngelburk
                  400l (se invånare nedan) 10st Puntius deniisoni 1st L015 1st L002 3st L104 1st LDA01 2st L204 2st L165 8st C.trilineatus

                  Kommentar

                  • Kramfors
                    • January 2003
                    • 7265

                    #10
                    Laxfoder är inte bra för några fiskar pga för mycket fett.

                    Tänk om fiskfodret av alla fabrikat ändå var lika bra som reklamen påstår.
                    http://www.kramforskoi.com/

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kramfors
                      Laxfoder är inte bra för några fiskar pga för mycket fett.
                      Det är ju ganska naturligt att det fodret är väldigt fett eftersom det ju skall göda upp fiskar på maximalt kortaste tid och inte behöver ta hänsyn till att det skall innehålla de näringsämnen som fiskar behöver för att få ett långt och bra liv.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13131

                        #12
                        jag tror "alla" granulat o flingfoder håller en ganska hög kvalite. granulat tycker jag funkar fint då jag har bottenlevande fiskar och granulatet sjunker bättre till botten och kommer dem till godo! smutsar kanske lite mer än flingor...
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • bobbyfuller
                          • October 2005
                          • 538

                          #13
                          Ännu en urspårad tråd

                          Frågan har inget med laxfett att göra! Jag undrade bara om någon använder detta foder och hur mycket vid varje tillfälle till cirka 25 fiskar och hur många gånger per dag? på burken gäller 3 gånger dagligen
                          /bobbyfuller
                          **Juwel Trigon 190L**
                          If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
                          If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...