Levandefoder till honungsgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cecilia
    • January 2003
    • 754

    Levandefoder till honungsgurami

    Enligt "böckerna" ska honungsguramin i naturen leva ffa av landinsekter och är t.om. utrustad med nedskjutningsmekanism à la sprutfisk. Men det vet inte mina honungsguramis om. Bananflugor försöker de inte ens äta (kilfläcksrasbororna formligen kastar sig över dem, däremot). Hoppstjärtar spottas ut. Det är bara gott med torrfoder och artemia.

    Så, är det någon som har något förslag på vad man skulle kunna försöka med? Det går ju ingen nöd på fiskarna, men det hade varit roligt att se dem jaga lite (sådan blir man kanske av att vara vegetarian för länge )

    Mvh Cecilia
  • Idanajad
    • May 2005
    • 465

    #2
    Mina guramier (mosaik) äter iofs gladeligt allt levande de får, men bäst verkar de tycka om nykläckt artemia. Lite konstigt tycker jag eftersom artemia är så smått, men mina går verkligen igång på det. Kanske värt att prova?
    Peccator est aquarifex

    Kommentar

    • cecilia
      • January 2003
      • 754

      #3
      Jodå, artemia tycker de om och en och annan liten mask slinker också ner. Det är landinsekter jag är ute efter. Någon som brukar mata med myror?

      Mvh Cecilia

      Kommentar

      • Idanajad
        • May 2005
        • 465

        #4
        Hoppla, vad jag hade läst dåligt, du matade ju redan med artemia. Sorry! Har du provat bladlöss?
        Peccator est aquarifex

        Kommentar

        Arbetssätt...