Köp av Artemiaägg.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perrx
    • October 2005
    • 119

    Köp av Artemiaägg.

    Finns det något man ska tänka på när man köper artemiaägg, men tanke på kvalité och så. Finns det något märke jag ska köpa/undvika?

    Ha det!!
    -Per
  • erland
    • June 2003
    • 410

    #2
    Köp minsta förpackningen du kan få tag på och sen köper du istället en ny förpackning ifall den tar slut, en förpackning kan nämligen räcka ganska länge ifall man bara använder artemia när man har yngel i akvariet.
    Erland Isaksson
    Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
    Min Zoopet Blog

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Om du är med i en akvarieförening så fråga om det finns någon som har artemiaägg till salu. Det finns storförpackningar till god kvalitet att få tag på och dom som köpt har oftast tillräckligt för att dela med sej till ett lägre pris än vad du kan köpa dem för i affären och givetvis till en bättre kvalitet. "Äggen" skall förvaras svalt eller till och med kallt och luftätt. Fukt och värme försämrar kläckbarheten.
      Mycket hellre 90% kvalitet än 70% även om 90% kostar mera.
      Även om man odlar mycket kan en liters burk räcka i 5-10 år om den förvaras rätt.
      Vill du köpa in en stor laddning så förhandla mad akvariehandlaren eller köp på internet om du inte får tag på den via akvarieföreningen till exempel.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      Arbetssätt...