Black ghost

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lilla hon
    • September 2005
    • 2

Black ghost

Jag har precis skaffat ett par spöken till mitt 270 l akvarium, och håller som bäst på att klura ut vad de gillar att äta. Det knepiga är ju att de inte ser maten som kommer... Granuler som sjunker till botten funkar sådär. Idag köpte jag portionsförpackade bloodworms i slem som man klämmer ut ur en liten påse, och det var toppenbra! Men det blev lite slemmigt i vattnet, så jag måste ju ha alternativ. Hur ska jag locka dem? De är ganska små, ca 7 cm, och har ingen konkurrens av andra fiskar. Jag ville ge dem lite försprång att etablera sig i akvariet, så enda sällskapet är en brun pleco.
    De är ju för små för att man ska kunna dingla en räka framför nosen på dem..
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

kolla länken.

Mina blackisar äter allt. flingor, röda/svarta mygglarver, räkmix. Tja allt även av mina marmorerade bilbukar som har tagit sitt liv genom att hoppa mot täckglaset.
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet

Min zon Min Tenkare

Kommentar

• lilla hon
      • September 2005
      • 2

Jo, jag har ju läst all det går att läsa om spökisarna, men det står så olika överallt. Att de äter bloodwormgeggan är ju en lättnad.. Känns som det är så svårt för dem att hitta maten bara, och när den är frystorkad luktar den ju inte lika mycket. Jag la i en tablett till plecon igår, och när den hade pulvriserats åt de upp det också, så det finns nog hopp!

Kommentar

• HazelCR

Ursprungligen postat av lilla hon
        De är ju för små för att man ska kunna dingla en räka framför nosen på dem..
        Jag har ingen erfarenhet av spökena, men däremot av att dingla räkor.

Knyt fast en skalad räka i en sytråd. Sänk sedan ned den i akvariet. Det är ett kul sätt att mata på ibland.

/Gunnar

Kommentar

Arbetssätt...