algtabletter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ketti
    • July 2005
    • 55

    algtabletter

    Jag har vart och köpt algtabletter och man skulle lägga ner en när akvariet var släckt så skulle min ancistrus äta upp den sa dom på affären. men när jag har vaknat och kollat så ser alla fiskar jätte tjocka ut utom ancistrusen som inte verkar ha fått i sig mycke alls.

    Så nu undrar jag hur man ska göra för att inte alla andra fiskar ska äta upp algtabletten för min ancistrus???

    Snälla nån kan jag få hjälp!!
  • hall
    • August 2005
    • 190

    #2
    Jag tror inte det räcker att akvariumet är släckt... tror det måste va helt mörkt för att inte fiskarna ska se och äta dom.

    Kommentar

    • Luminax
      • July 2005
      • 378

      #3
      tyvärr är det likadant för mej, mina fiskar blir som tokiga när jag släpper ner den. Jag vet inte om mina ancitusar äter men jag tror inte dom får chansen..
      Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

      Kommentar

      • Johan73
        • December 2003
        • 483

        #4
        Är så även för mig att "alla" fiskar ger sig på algtabletterna men jag släpper i flera (har också många fiskar..) och något får de säkerligen tag på. Ett annat tips kan ju vara att stoppa i Zucchini, gurka, squash till malarna, den *kanske* de får ha i fred lite mer..
        /J

        Kommentar

        • Gimbo
          • January 2005
          • 2734

          #5
          Har du något ställe (liten grotta eller liknande) där dina ancistrusar är? Lägg då tabletterna där när du har släckt ner rummet.
          -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

          Kommentar

          • janne dansk
            • June 2004
            • 1740

            #6
            läste,tror att det var Sonja ,som stoppade dom i zusinin

            mvh janne
            Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

            Kommentar

            • Fredde_
              • December 2004
              • 253

              #7
              Jag stoppar ner tabletter samtidigt som jag ger annan mat till dom andra fiskarna, brukar hålla en bit fryst artemia vid ytan som dom får nafsa på samtidigt som jag stoppar ner tabletten i andra ändan av burken. Funkar iaf för mig, om jag inte lurar iväg dom med artemian brukar tabletterna gå åt fort
              530 liter grönsaker

              Kommentar

              Arbetssätt...