För mycket Artemia!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CiklidKna
    • May 2005
    • 63

    För mycket Artemia!

    Jag har kläckt artemia förförsta gången. Enlig model som man man läsa om här (glassbunken).
    Och det blev massor.

    Jag tog upp lite granna för att testa om mina guppy yngel ville ha. Det tog en liten stund innan dem förstod vad det var men sen åt dem för glatta livet.

    Nu till mitt problem.

    Det är nu ca 1 timme sen dem fick, och det är masso med artemia kvar i karet.

    Vad ska jag göra, låte dem vara kvar eller ska jag försöka få upp dem på någon sett???
    För varje Minut du är Arg . Förlora du 60 Sekunder av Glädje .
  • Thommy
    • August 2005
    • 29

    #2
    Ursprungligen postat av CiklidKna
    Jag har kläckt artemia förförsta gången. Enlig model som man man läsa om här (glassbunken).
    Och det blev massor.

    Jag tog upp lite granna för att testa om mina guppy yngel ville ha. Det tog en liten stund innan dem förstod vad det var men sen åt dem för glatta livet.

    Nu till mitt problem.

    Det är nu ca 1 timme sen dem fick, och det är masso med artemia kvar i karet.

    Vad ska jag göra, låte dem vara kvar eller ska jag försöka få upp dem på någon sett???
    ta upp det du kan

    Kommentar

    • DjHypnoz
      • March 2004
      • 162

      #3
      spara det som e kvar och mata med i kväll?
      För er som är intresserade eller nyfikna på Kampfiskar, besök gärna www.kampfisk.se Sveriges största kampfiskforum! © 2012

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Jag låter mina olika yngel mumsa så länge de vill - faran ligger inte i att de dör av övermatning i sej.
        Däremot kan vattnet bli dåligt av för många döda artemianauplier i vattnet.
        Så det bör man akta sej för.
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • CiklidKna
          • May 2005
          • 63

          #5
          Jag tog upp lite av artemian i karet. Så får dem äta upp det som är kvar =).
          Det är första gången som jag har så många guppy yngel(ca 20). Vill att så många som möjligt ska överleva, men att naturen ha sin lag ändå.
          För varje Minut du är Arg . Förlora du 60 Sekunder av Glädje .

          Kommentar

          Arbetssätt...