Hej! Upptäckte just att jag fått ett gäng kakaduayngel och nu undrar jag vad man lämpligast ska mata med och om ska jag låta alla yngel gå kvar eller ska jag ta bort några och försöka föda upp dem separat? Dem ser väldigt små så det verkar tveksamt att de ska ta nyckläckt artemia.
Foder till nyckläckta dvärgciklider?
Kollaps
X
-
Foder till nyckläckta dvärgciklider?
13 st kar + yngelburkar
Ancistrus dolichopterus
Apistogramma Agassizii VF
Apistogramma Baenschi
Apistogramma Cacatuoides
Apistogramma Hongsloi
Apistogramma Trifasciata
Apistogramma Viejita
Carnegiella strigata
Dicrossus Filamentosus VF
Mikrogeophagus Ramirezi
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=444712
ovj78@hotmail.comTaggar: Ingen -
PatrikMalmo
Micromask funkar bra tills de kan ta artemia. I den size de kan ta artemia kan de ofta även ta bosmider (frysfoder). Söndersmulat torrfoder funkar också, likaså speciella torrfoder för yngel. Om du inte har många andra firrar i karet funkar det ofta att låta ynglen gå kvar hos föräldrarna tills de är 5-6 mm. Man kan tappa något enstaka, men de är de svagaste som går först. Annars går förvånansvärt små yngel ofta att flytta om du tar med mycket vatten från lekkaret.
Hilsen,
P -
Jag såg faktiskt att de tog nykläckt artemia nu, så jag hade fel. Angående flyttandet så jag nästan 30 neontetror och de blir ju väldigt sugna när jag matar med artemia och det blir lite svårt för honan att hålla borta 10st neontetror när de kommer alla på en gång. Jag försökte hjälpa henne genom att picka på rutan vilket hjälpte mycket lite, men ynglena vart iallafall rädda och gömde sig vilket ju fyllde sin funktion. Jag får väl försöka distrahera neonerna nästa gång genom att mata på andra sidan och samtidigt spruta ner lite artemia till ynglen.13 st kar + yngelburkar
Ancistrus dolichopterus
Apistogramma Agassizii VF
Apistogramma Baenschi
Apistogramma Cacatuoides
Apistogramma Hongsloi
Apistogramma Trifasciata
Apistogramma Viejita
Carnegiella strigata
Dicrossus Filamentosus VF
Mikrogeophagus Ramirezi
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=444712
ovj78@hotmail.comKommentar