När ge Sera O-nip

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    När ge Sera O-nip

    Fick med 8st sådana tabletter när ja köpte ett litet akvariekit, men när ska man ge en sån då ? ..å av vilken anledning?
    Tjopp...
  • Ohlsson
    • April 2005
    • 176

    #2
    Jag ger det ibland när jag tycker att mina firrar kanske vill ha något extra gott... Man ska tydligen kunna använda det till att locka fram skygga fiskar oxå om man vill kolla in hur de mår... Jag ger det som sagt mest som godis. /Åsa
    "Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd

    Besök gärna min zoon...

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      mm oki, kanske ja ska ge dom när min nitrit e borta, då lär dom ju va sugna på nått "gött" när dom vart utan mat å flera dagar...
      Tjopp...

      Kommentar

      • Tenkare
        • May 2005
        • 2519

        #4
        provade dessa tabletter för jag tycker om att variera maten till mina fiskar.
        I mitt lilla kar har jag ett stim kardinaler, 2 malar, 3 pakistan botior och 2 som jag tror kallas ballongmolly. Det var endast botiorna som åt. I mitt 540 kar var det samma effekt bara botiorna som åt det varken mina kongotetror, dvärgguramisar, Kakadua ciklider eller black ghosten ville ha det. (jag vet black ghosten kommer inte att funka ihop med dom andra fiskarna men ett 1140liters är på g hoppas jag).
        Men jag vill gärna veta hur det går för dig.
        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


        Min zon Min Tenkare

        Kommentar

        • sacha
          • May 2005
          • 1016

          #5
          jopp, de blir nog nu i veckan. Måste bara va helt nitritfri först...
          Tjopp...

          Kommentar

          • Magnuz
            • February 2005
            • 292

            #6
            Se upp med maten om du har haft nitritproblem. Matar du med tabletter så se till att de inte blir liggande. Vissa tabletter löses upp fort och grumlar vattnet, ta bort den genast om det skulle vara så.

            Kommentar

            • sacha
              • May 2005
              • 1016

              #7
              Ursprungligen postat av Tenkare
              provade dessa tabletter för jag tycker om att variera maten till mina fiskar.
              I mitt lilla kar har jag ett stim kardinaler, 2 malar, 3 pakistan botior och 2 som jag tror kallas ballongmolly. Det var endast botiorna som åt. I mitt 540 kar var det samma effekt bara botiorna som åt det varken mina kongotetror, dvärgguramisar, Kakadua ciklider eller black ghosten ville ha det. (jag vet black ghosten kommer inte att funka ihop med dom andra fiskarna men ett 1140liters är på g hoppas jag).
              Men jag vill gärna veta hur det går för dig.

              Mina fiskar verkar tycka om de...de löser upp sej små bitar titt som tätt å både platy å siameserna äter på de....
              Tjopp...

              Kommentar

              • Sebbe91
                • May 2006
                • 117

                #8
                Går detta ihop?

                Hej Hej kanse inte är ngt i detta ämne vet ej hur man göra en tråd så jag tänkte fråga här


                De är så här jag har ett 240Liter kar tänkte ha följande fiskar


                Zebraciklid
                Palletciklider
                Eldbukar
                Fjärilciklid
                Röd Ciklid

                går de ihop? Varför inte isåfall? Maila mig gjärna heax_leet@hotmail.com och motivera svaret osv

                Kommentar

                • calle-hallabro
                  • May 2005
                  • 92

                  #9
                  Nästan alla våra firrar älskar Sera Nip
                  är kul att fästa dem på rutan och sedan titta på när dem äter

                  //Calle
                  Guardians Of Catfish - www.goc.se
                  www.amazonfarmen.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...