Klarar sig mina fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hank
    • August 2002
    • 675

    #16
    El-drivna foderautomater finns,kolla med akv.handlarna.

    /Hank
    /Hank
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
    Uppdaterad 2006-08-22

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      #17
      Jag hade lite väl mycket av Nitrit i mitt stora kar innan jul och bytte massor av lite vatten flera gånger. Givetvis så matade jag inget under denna perioden och så blev det jul! Kom hem ett dygn innan vi åkte till Fjällen över nyår och efter visst bilstrul på hemvägen så kom vi hem lite försenade..

      Alltså, mina fiskar fick mat den 20:e dec. Sedan fick dom typ två små nypor med ett granulat foder, som knappt hade räckt till min Eldbukshane, och när vi sedan kom hem den 7:e januari så fick dom INGEN mat. En liten multispinosa flöt omkring så det va ett vattenbyte den kvällen. Dagen efter mättes Nitriten upp och nu va det kristallklart i röret.. SEN fick dom lite lite mat.

      Poängen är att först fick dom vara utan mat i en vecka, dom fick så dom knappt hann smaka på ngt å sen va dom utan mat i en vecka till, å dom flesta klarar sig.. En vecka utan mat är inga problem, inte 10 dagar heller. Min andra fiskar fick ju mat innan jul, men inte veckan vi var i fjällen. I dom karen klarade sig alla utom några Ancistrusyngel i 50 litaren. Av dom 20 va det bara en STOR kvar!! Är en fisk hungrig så hittar den nästan alltid ngt att käka, om inte annat på växterna..

      /Torsten

      Kommentar

      Arbetssätt...