Spirulina=Cyano?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    Spirulina=Cyano?



    Är det inte spirulina i fiskmat?
    Kanske är för små mängder men kan vara värt att tänka på kanske,,
    känns visserligen som att det har använts minst sagt ett tag nu.
    My internet should be readonly.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Just därför bör man väl inte äta upp sina akvarifiskar
    Brämhults spirulinadryck smakar ju men ser för dj*g ut.
    Själv matar jag mina Triops och Artemia med spirulina och tänker fortsätta med detta
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Robot
      • February 2004
      • 1174

      #3
      Spirulina finns väl i naturen så det borde väl inte vara så farligt.. Men det kanske är samma som larmet om akrylamid i behandlade potatisprodukter..

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        #4
        Jag provade att köpa in sådan drickspirulina när den var rätt så ny på marknaden, och den smakade apa. Drack högst ett par klunkar, sen lät jag den stå kvar i kylskåpet, och den stank så in i helv... efter några månader! Där var det gift!
        Na klar!

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Ursprungligen postat av Robot
          Spirulina finns väl i naturen så det borde väl inte vara så farligt.. Men det kanske är samma som larmet om akrylamid i behandlade potatisprodukter..
          Rekommendationen var att inte dricka juicen dagligen åtminstone.
          Vad gäller själva giftet så är du ju kännt att det kan vara farligt i Guam.
          Mycket hög risk för olika nervsjukdommar där som kopplats till cynaobakterien som lever i symbios med kottepalmen. Befolkningen malde dels frön av den växten och använde den till matlagningen. Dels var fladdermöss en delikatess på ön men det var bara det att fladdermössen tyckte att kottepalmens frön var riktigt smaskigt.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          Arbetssätt...