Min Pilnäbb äter inte!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Samius
    • April 2005
    • 2

    Min Pilnäbb äter inte!

    Hej, det är så att jag har köpt en pilnäbb som är ca 20 cm stor till mitt akvarium. Där hadde jag sen tidigare två stora påfågelciklider och några algätare. Poblemmet är nu att min ål inte äter nåt. Så fort jag slänger i mat så äter påfågecikliderna upp det. Jag vet inte hur eller exakt med vad jag kan mata ålen med. Jag har försökt med frysta mygglarver men de upplöses fort och ålen äter inte det. Jag har provat med räkor och kalvhjärta också. Jag har även tagit ner handen för att mata den ur handen så att cikliderna inte äter maten, men det har inte heller funkat. Det ända som han har ätit sen jag köpte honnom för 4 dagar sen är en liten levande fisk. Jag köpte 20st småfiskar för att de skulle äta men 19av de åt cikliderna och en åt alltså ålen. Och med tanke att det är ganska dyrt att köpa små fiskar hela tiden så undrar jag vad annars man kan mata de med? Och hur ska man mata de? ska man ta ner handen och ta maten framför de? Äter de tex dagmaskar? som man köper från en fiskeaffär?
    Är tacksam för ev hjälp!
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Jag hade en pilnäbb som var runt 10 cm som åt röda mygglarver.. Jag tror att den även åt torrfoder som la sig på botten som ålen sen hittade med sin långa "näsa"..

    Kommentar

    • aquasafe
      • February 2005
      • 138

      #3
      kanske bäst att ha honom ensam?

      Kommentar

      • Samius
        • April 2005
        • 2

        #4
        Men jag har ingen annan akvarium att lägga den i. Kan nån ge mig några förslag på vad den kan äta förrutom mygglarver.

        Kommentar

        Arbetssätt...