Matproblem!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FridaT
    • January 2005
    • 68

    Matproblem!

    Jag vet inte hur jag ska mata mina fiskar. Jag har ett gäng neontetror, 2st algätare och 2 praktbotior. Problemet är att mina botior inte kommer ut och äter flingfoder, ej heller algisarna men när jag ger algtablett så äter mina tetror ihjäl sig istället. Även om det bara är en bit av en tablett som är ilagd efter ljuset släckts. Hjälp!
    Färsk i fiskstimmet.
  • Babbett
    • October 2003
    • 337

    #2
    Ursprungligen postat av FridaT
    Jag vet inte hur jag ska mata mina fiskar. Jag har ett gäng neontetror, 2st algätare och 2 praktbotior. Problemet är att mina botior inte kommer ut och äter flingfoder, ej heller algisarna men när jag ger algtablett så äter mina tetror ihjäl sig istället. Även om det bara är en bit av en tablett som är ilagd efter ljuset släckts. Hjälp!

    Hej, jag har Kongotetror, Malar, Praktbotior och Fjärilsciklider. Tetror och Ciklider äter det mesta av flingfodret...jag matar regelbundet med gurka, ärtor och broccoli och det är det botiorna och malarna som äter mest av.
    Även räkmixen som sjunker rätt snabbt brukar dom lyckas fånga...
    Lycka till!
    Mvh. Ann E.

    http://www.freewebs.com/babbett/index.htm

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Ursprungligen postat av FridaT
      Jag vet inte hur jag ska mata mina fiskar. Jag har ett gäng neontetror, 2st algätare och 2 praktbotior. Problemet är att mina botior inte kommer ut och äter flingfoder, ej heller algisarna men när jag ger algtablett så äter mina tetror ihjäl sig istället. Även om det bara är en bit av en tablett som är ilagd efter ljuset släckts. Hjälp!
      Det finns granulat och tabletter som är framtagna speciellt för fiskar som äter från botten. Praktbotior är allätare och klarar sig inte på bara vegetabilisk föda, så de behöver andra tabletter än algätarna.

      Praktbotior är nattaktiva. Har du testat mata dem precis innan du går och lägger dig, när det är helt släckt i det rummet där akvariet står?
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • FridaT
        • January 2005
        • 68

        #4
        Jag har provat det men tetrorna blev alldeles till sig och började leta efter käket.Får försöka ge ännu mindre bit av tabletten...hur det nu ska gå till. Ska prova gurka...hoppas att dom andra fiskarna inte tycker om det. Algtabletten sjunker ju också till botten och det bryr sig tetrorna inte om utan jag får hoppas att de gillar flingor bättre.
        Färsk i fiskstimmet.

        Kommentar

        Arbetssätt...