Vad ska mina nykläkta paletter äta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    Vad ska mina nykläkta paletter äta

    Hej

    Fick idag se det fantastiska hända.Mitt i middagen så såg det ut som om paletthonan åt upp alla äggen.Men dom hade precis kläckts och hon flyttade dom med munnen.Men vad ska jag ge dom att äta???????Ser små genomskinnliga larver på botten i en kabomba.Både honan och hanen vaktar frenetiskt
    Fredrik
    Senast redigerad av fredrikakesson; 18 March 2005, 14:20.
  • Pannecke
    • January 2005
    • 1325

    #2
    Ursprungligen postat av fredrikakesson
    Hej

    Fick idag se det fantastiska hända.Mitt i middagen så såg det ut som om paletthonan åt upp alla äggen.Men dom hade precis kläckts och hon flyttade dom med munnen.Men vad ska jag ge dom att äta???????Ser små genomskinnliga larver på botten i en kabomba.Både honan och hanen vaktar frenetiskt
    Fredrik
    Småskit på botten "microorganismer" som finns där, det fick mina palett yngel leva på. Hoppas att du har tätt med växter så de kan gömma sig också, annars blir dom fiskmat.
    /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

    Gå gärna in och titta på vår hemsida.

    Kommentar

    • tomtom
      • February 2005
      • 33

      #3
      Grattis, har själv precis fått mina första yngel (paletter).

      Det såg ut att vara 40-50 från början.
      Nu efter en vecka är det typ 15 kvar. Vet inte riktigt vad som hänt för mamma och pappa vaktar frenetiskt men dom kanske själva råkat svälja några.
      Känns som om man får vara glad om några klarar sig.

      Jag fick rådet från akvarielagret i stockholm att ge dom liquifry no1 i början.
      Flytande som man droppar ner i akvariet. Mat för små munnar.
      Har inte direkt sett dom äta det men det kanske dom gör.
      Annars verkar dom mest "beta" från botten, rötter och växter...

      Har också hört frysta cyclops, artemia eller bosmider, men det kanske är när dom växt till sig lite.

      lycka till
      mvh

      ~tomtom~

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Det bästa är nykläckt artemia, men krisar det funkar det med finkrossat torrfoder också. De tar i stort sett allt foder som är tillräckligt smått för deras munnar.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

          #5
          Hallå igen
          Va in på leasing igår och köpte en liten flaska artemia ersättning.Få se om dom äter det.
          Fredrik

          Kommentar

          Arbetssätt...