röda mygglarver

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #46
    amano äter mygglarver, min har jagat svarta levande mygglarver aktivt va rätt kul å se.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • smilet
      • May 2006
      • 33

      #47
      Jag tackar för alla den uttömmande informationen, om rödamygglarver.
      Mina fiskar kommer bara att få äta det som finns kvar i frysen
      och sedan kommer de inte få mer av den varan, det verkar ju vara
      rena giftet!
      Smilet:-)
      smilet

      Kommentar

      • Nannacara
        • February 2006
        • 52

        #48
        Visste att röda mygglarver inte är nyttigt för ciklider varför mina malawi aldrig fått äta dessa.

        Däremot har tidvis utfodrat mina sällskapsakvarium med röda mygglarver. Har de senaste två månaderna haft massdöd och blivit av med 15 talet fiskar, guramis och guppy. Har idag funnit denna länken och kan nästan misstänka att det var pga utfodring av röda mygglarver då samtliga fiskar uppvisade bukvattensot symtom. För mig blir det iaf inte mer mygglarver!
        Skynda långsamt

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #49
          Jag brukar ge mina fiskar svarta mygglarver och det har aldrig blivit några problem. Men röda är portade i mitt hem!
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #50
            Ursprungligen postat av Nannacara
            Visste att röda mygglarver inte är nyttigt för ciklider varför mina malawi aldrig fått äta dessa.
            Däremot har tidvis utfodrat mina sällskapsakvarium med röda mygglarver. Har de senaste två månaderna haft massdöd och blivit av med 15 talet fiskar, guramis och guppy. Har idag funnit denna länken och kan nästan misstänka att det var pga utfodring av röda mygglarver då samtliga fiskar uppvisade bukvattensot symtom. För mig blir det iaf inte mer mygglarver!
            De är inte nyttiga för VISSA ciklider, bland annat en del Malawi, men inte alla, det finns undantag där med!!!!! Det finns MÅNGA ciklider som bara älskar dem!!!!(och mår BRA av att äta dem rätt så ofta) Generalisera inte för mycket!!!!

            Skyll inte massdöden på de röda mygglarverna, många sällskapsfiskar äter dem i naturen så varför inte i fångenskap???? Jag tror att massdöden i så fall beror på brister i omvårdnaden, någon sorts nitrat/nitrit förgiftning kanske? Men det är klart: om dina sällskapsfiskar BARA äter röda mygg så kan de ju ha dött av näringsbrist -hur skulle du själv må om du BARA åt korv i sådär ett par månader?????
            Senast redigerad av tummen; 02 June 2006, 23:41.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...