Glupska Kongotetror!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Babbett
    • October 2003
    • 337

    Glupska Kongotetror!

    Hej, jag har nu samlat ihop ett gäng på 15 Kongotetror. Jag matar dom 2 ggr. per dag, dom kastar sig över maten och den är borta på några sekunder! Jag slänger i lite mera sedan dom verkar hungriga och dom kastar sig över maten igen. Hur mkt mat kan dom få? Jag kan väl knappast ge dom mat tills dom verkar mätta?
    Mvh. Ann E.

    http://www.freewebs.com/babbett/index.htm
  • aqua J
    • March 2005
    • 275

    #2
    De kan få alldeles för mycket mat... De flesta fiskar vet inte sitt eget bästa, de vet ju inte att du tänker mata dem om 12 timmar igen så det är bäst att passa på så att säga... Personligen tycker jag att det räcker att mata (sparsamt) 1 gång om da´n, är helt övertygad om att mina Kejsartetror skulle bli överlyckliga om de fick mat oftare, men det de inte vet har de inte ont av !!






    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      1 gång om dan inte mer än dom äter upp på 30-60 sekunder.
      den rekommendationen har jag fått gällande mina kardinal tetror av zoo affärn där dom köptes.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • elinor
        • February 2003
        • 1323

        #4
        Ursprungligen postat av Babbett
        Hej, jag har nu samlat ihop ett gäng på 15 Kongotetror. Jag matar dom 2 ggr. per dag, dom kastar sig över maten och den är borta på några sekunder! Jag slänger i lite mera sedan dom verkar hungriga och dom kastar sig över maten igen. Hur mkt mat kan dom få? Jag kan väl knappast ge dom mat tills dom verkar mätta?
        I princip så blir dina fiskar aldrig mätta Har själv ett stort stim med Kongotetror (underbara fiskar) och skulle jag gå efter deras "eget matschema" så skulle jag få mata dom varannan minut

        När du nu matar dom och, som du själv skriver, maten är borta inom några sekunder, så gör det inget om du matar dem två gånger per dag. Det är ibland bättre att mata två gånger med lite mat än 1 gång med mycket mat.. Huvudsaken är att all mat blir uppäten och att det inte blir liggande någonstans. Vid en övermatning så kan man efter en stund "dammsuga" upp det som ligger kvar på botten.
        Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

        Kommentar

        Arbetssätt...