granulat/granulerat foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hjulejus
    • February 2005
    • 60

    granulat/granulerat foder

    Jag har ett gäng Uaru, som nyligen har blivit fruktansvärt kräsna, och vill inte ha någonting egentligen, utom frysta mygglarver förstås. Problemet är att de är herbivorer, och ska inte äta en helsidig köttkost.

    Jag har försökt att mata dem med pellets(avlånga) och när de kommer i för stora bitar, spottar de ut dem när de har smält lite. När jag delade dem i mindre bitar så "suttade" de på dem ett par gånger, tills de smält lite, och lät de sedan falla till botten och ligga.

    Jag gav dem flakes innan. Ciklidflakes och spirulinaflakes. Spirulina var deras favvo, men inte längre. De tittar inte ens åt det hållet när det kommer in i akvariet... och varje gång jag matar och hoppas att de oxå ska äta så ramlar alldeles för mycket ner till botten.

    Jag har läst att det finns granulerat foder, och jag vill bara fråga vad det är för något, och om det kan vara ett alternativ till mina fiskar?
    (så jag inte handlar för flera hundra och de inte vill ha det)

    Det finns även ett märke som heter hikari som har foder "för ciklider och andra fiskar", men det står inte vilket innehåll det har.....

    snälla hjälp
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    #2
    När jag hade Uaru matade jag dem ofta med grönsaker, kokt brysselkål, ärtor etc. Även granulat typ Tetra Diskus funkade utmärkt, men huvuddelen av kosten bör vara grönsaker.

    Det kan hjälpa att svälta dem en vecka för att få igång aptiten på dem.
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

    Kommentar

    Arbetssätt...