Vad ger ni era fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Vad ger ni era fiskar?

    Vad ger ni era fiskar som inte är "naturligt! för dem? jag ger mina ( 1 kamphane och 2svärdbärare) lite kokt ägggula och kokt kyckling räkor m.m...
  • Triana
    • January 2005
    • 840

    #2
    hmm.. jag ger mina räkor.. det är väll det onaturliga.. men de verkar inte riktigt gilla det... det enda de gillar är mygglarver, men blandar jag räkorna med mygglarver så brukar de äta det.. *bortskämda små slamkrypare.*

    Kommentar

    • Mr B
      • September 2004
      • 1310

      #3
      skulle tro att nära nog all fiskmat e "onaturlig" tror inte de käkas mycket aska i naturen... (exempel)

      mina får räkmix, grönsaksmix, flingor och granulat från sera, om jag minns rätt, "algtabletter" av 2 olika modeller, på helataget äter de mer varierad kost än jag gör...

      B!

      Kommentar

      • Triana
        • January 2005
        • 840

        #4
        mm.. problemet med mina är att de är så Jävla kräsna.. guppysen får två olika flingfoder + sködpaddsmix för kalium till mina snäckor i samma akvarium, så får de mygglarvar ibland... slamkryparna är det svårare att variera maten åt.. de vill verkligen inte ta vad som helst.. det dröjer flera timmar innan de tar tex mjölmask... men mygglarver tar det två minuter - sedan är det fullt slagsmål med resta fenor innan de fattar att maten ligger på mer än ett stlle i akvariet.

        Kommentar

        • NiXoN
          • December 2003
          • 2068

          #5
          Ja jag försöker variera och anpassa lite,
          Kompostmask
          Svarta/vita mygg
          3 olika diskusmix frysta
          tetra diskusbits
          Jack wattelys diskus flingor 2 olika
          egen räkmix med mycke fiber
          tubifex frystorkat
          seras flingor
          sen så har jag nog glömt nåt men de e stortsett vad jag använder...

          Kommentar

          Arbetssätt...