Mina malawi äter inte! (Hjälp)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don Corleone
    • January 2005
    • 29

Mina malawi äter inte! (Hjälp)

Har haft akvarium förut, men har aldrig varit med om att fiskarna inte äter.

I mitt nya kar med Malawi (Golden och Aulonocara än så länge)
    så äter dom inte. Dom verkar fruktansvärt rädda hela tiden och kommer inte fram ur sina gömställen om någon befinner sig i rummet.
    Ganska jobbigt att inte kunna vara i rummet för att fiskarna ska må bra. Dom flänger fram och tillbaka mellan olika stenar och gömställen i en fart som gör stålmannen avundsjuk. Kommer detta beteende att avta, eller är det något som är fel totalt?

Har bra syresättning (2 st 600 l/h) Akvariet är på 180 liter. Ingen Nitrit uppmätt.

Mvh Niklas
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Svält dom en tid så blir de mindre skygga.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• elinor
      • February 2003
      • 1323

Håller med föregående talare. När jag startade upp vårt malawikar såg jag kanppt inte skymten av dem vilket gjorde mig mycket frustrerad. Efter råd beslöt jag mig för att svälta dem ett tag vilket ledde till att de så småningom kom fram ( i jakt på mat)

Metoden funkade och idag kan jag inte gå i närheten av karet utan att de står i mathörnan och i princip hoppar upp för att få mat. Nu är det riktigt "sällskapliga" om man kan kalla det så.
      Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

Kommentar

• Don Corleone
        • January 2005
        • 29

Tack för svaren!

Grejen är bara den att jag har svält dom lite grann för jag läste på ett annat ställe att det kunde göra dom mindre skygga. Jag vill ju inte svälta dom för länge för då kanske dom blir undernärda. Jag ska prova ett tag och se hur det går!

Mvh
        Niklas

Kommentar

• Don Corleone
          • January 2005
          • 29

Glömde en sak!

Är det normalt att de står på bottnen hela tiden?

På bilderna man ser så verkar ju malawi röra sig i hela vattnet, även i de mellersta och övre delarna av akvariet!

Mvh
          Niklas

Kommentar

Arbetssätt...