Levande foder i Jönköping

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    #16
    "Hej, jag har läst i en bok från 1870, att ni har bortsilad mysis som ni ger bort... kan man tigga till sig lite?" (underförstått att de fortfarande har samma "problem") Varpå gubben svarar "självklart, var bor du, så skickar vi lite.." och två dagar senare kommer en tipbil med 12 ton mysis o dumpar på gräsmattan... Se det positivt, det som inte blir fiskmat blir kanske gödning till gräsmattan :- ))

    Kolla det för all del, och hojta till så restan av oss får veta, men ska jagvara ärlig tror jag det är ett "problem" de låst på någon teknisk väg vid det här laget...
    B!

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #17
      De går åt hel***e me mina artemia...hur länge lever sånt där foder !? ..går de att skicka på post 1dag ? ...el dör de då ? ...köper man de i plastpåse som vanlig fisk !? ...

      tell me more about it
      Tjopp...

      Kommentar

      • cecilia
        • January 2003
        • 754

        #18
        En artikel om att "dra upp" artemia till vuxen storlek finns här:


        Annars är väl det enklaste att ge sig ut och fånga själv, alt. börja med torrfoder.

        Mvh Cecilia

        Kommentar

        • y0da
          • August 2005
          • 1697

          #19
          Eftersom du bor omkring jönköping kan jag tipsa om att A6 Zoo har rea på frysta röda mygglarver. Visserligen var det väl levande du ville ha, men ett bra pris är väl inte fel.
          Normalt tar de 30 kr / kaka, nu rear de ut dem för 10 kr /st.
          Roffade åt mig 3 kakor när jag var där och köpte skalaror.

          Du har förresten ingen annan akvariebutik att rekomendera förrutom djurmagazinet och a6 zoo?
          http://www.y0da.se

          540L SA

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #20
            Ursprungligen postat av y0da
            Eftersom du bor omkring jönköping kan jag tipsa om att A6 Zoo har rea på frysta röda mygglarver. Visserligen var det väl levande du ville ha, ...
            Du har förresten ingen annan akvariebutik att rekomendera förrutom djurmagazinet och a6 zoo?
            Japp levande vill jag ha - fryst då köper jag räkor på Willys
            Läs här om affärer i Jönköping:

            med tillägget att det finns en nyöppnad:
            Aqua Life heter butiken som ligger på Brahegatan 38 (Torpa)
            Men den har jag inte personligen besökt
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • DjHypnoz
              • March 2004
              • 162

              #21
              Erikthur: Du bor väl uppenbarligen i jkp, när du kanske har vägarna förbi en av era lokala affärer som säljer levande..kan du inte fråga han snabbt ifall de går att skicka mot förskotssbet. ?

              vore jättesnällt...
              För er som är intresserade eller nyfikna på Kampfiskar, besök gärna www.kampfisk.se Sveriges största kampfiskforum! © 2012

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #22
                Just nu har dom inget levande foder vad jag vet.
                Dessutom besöker jag akvarieaffärer på sin höjd en gång i månaden.
                Dom har ju sällan något spännande att erbjuda mej eftersom det mesta jag köper vad gäller fisk (ägg) sker via Aquabid (direkt eller vid sidan om).
                Mitt förslag är att ringa och prata med Djurmagazinet i Jönköping själv.
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                Arbetssätt...