Torka räkor och ärtor?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vega
    • July 2004
    • 90

Torka räkor och ärtor?

Jag matar min kampfisk med bl.a. räkor och ärtor. Just nu förvaras allt i frysen. Kan jag istället skära upp allt i bitar och torka maten? Försvinner någon näring ur bitarna vid torkning? Att torka maten skulle förenkla så mycket för mig, för då kan jag förvara maten i samma rum som akvariet.

Sen har jag en snabb fråga också. Jag har både vita och röda mygglarver hemma. Blev rekommenderad att helst mata kampfisken med röda. Men nu har jag läst att de röda inte har lika mycket näring som vita. Vilket stämmer?
  • vega
    • July 2004
    • 90

Ingen som vet om man kan torka maten utan problem?

Kommentar

• join4t
      • October 2003
      • 854

Jag vet inte hur du skulle kunna torka räkor tillräckligt fort (så de inte blir bakterieodling). Kanske skulle gå att lägga dem i ugnen på svag värme i en/ett par timmar men då kanse det försvinner nyttiga saker i dem. Har egentligen ingen aning men du kan ju experimentera =)
      "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

Kommentar

• join4t
        • October 2003
        • 854

(pst: Torkade ärtor blir jättesmå och fullsändigt stenhårda så det kanske blir ännu knepigare)
        "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

Kommentar

• dinajel
          • November 2004
          • 606

Jag har hört att röda mygglarver är näringsrikare än vita. Dock är röda mygglarver allergiframkallande. Läs mer här:

Bilder på mina akvarier.

Kommentar

• vega
            • July 2004
            • 90

Tack så mycket för svaren!

Kommentar

Arbetssätt...