Hur matar man med brysselkål?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #16
    Fast gör inte det... Kan det vara så att svavlet i brysselkålen pajar balansen i akvariet? Hur påverkar svavel ett akvarium? Sa ju att matkemi var min grej... Helt tappad när det gäller akvariekemi, inte helt men väldigt nära!!

    Mvh // Maria
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Corduroy
      • February 2004
      • 39

      #17
      Jag kan tillägga att de "sjuka" fiskarna betedde sig precis som om dom var fulla eller förgiftade. Dom liksom ålade sig fram och fick ryckningar. Har aldrig sett nåt liknande! Förmodligen fick dom sig en rejäl svavelfylla. Jag vågar inte mata mer med brysselkål, jag får hålla mig till squash.
      Min zoon

      Kommentar

      • Hasse H
        • August 2004
        • 2111

        #18
        Ursprungligen skickat av Lenmar
        Kan det vara så att svavlet i brysselkålen pajar balansen i akvariet?
        Utan att veta det så har jag iaf noterat att om man låter ouppäten brysselkål ligga för länge i akvariet, typ mer än ett halvt dygn, så börjar vattnet lukta...ja, ni vet. Jag brukar ibland mata mina malar med kokt brysselkål (koka 5 min på spisen) på kvällen och på morgonen är jag noga med att plocka bort eventuella rester. Också bra föda för växtätande ciklider, när jag hade Uaru var det deras älsklingsmat.

        /Hasse
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

        Kommentar

        • klara
          • September 2002
          • 1112

          #19
          Det luktar inte mumma om varken brysselkål eller broccoli som ligger för länge i akvariet. Passerar jag halvdygnet så klagar karln i huset, men upp till ett dygn brukar brysselkålhalvorna få ligga kvar.
          /Klara
          ------------------------
          Min hemsida
          Min zoon

          Kommentar

          • Ria
            • September 2004
            • 84

            #20
            Ursprungligen postat av klara
            Det luktar inte mumma om varken brysselkål eller broccoli som ligger för länge i akvariet. Passerar jag halvdygnet så klagar karln i huset, men upp till ett dygn brukar brysselkålhalvorna få ligga kvar.
            Hur länge kan man låta gurka ligga kvar,har nämligen nyss skaffat en ancistus som jag alldeles nyss gett en gurkbit(Ihopp om att han tar den )
            "Man kan aldrig nöja sig med att krypa när ens drift är att flyga"

            Kika in på min site Skalet.se

            Kommentar

            • Shagrat
              • September 2004
              • 335

              #21
              Gurka har inte samma tendens till att lukta, men det är ändå lämpligast att byta även den varje dag om det blir något över.
              Ja, jag vet att jag inte kan stava....
              Min zoon

              Kommentar

              • Gimbo
                • January 2005
                • 2734

                #22
                Squash (hur det nu stavas), ärtor, broccoli brukar de gilla.
                -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                Kommentar

                Arbetssätt...