Tips på rolig mat.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mollymamman
    • July 2004
    • 198

    Tips på rolig mat.

    Vad brukar ni mata era fiskar med? Nu tänker jag på sådant som man har hemma, typ broccoli, brysselkål, stenbitsrom, räkor... Vad gillar era firrar?
    250L
    Mollyyngel Svärdbäraryngel
    2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    #2
    Mina gillar räkor, ärtor, gurka, zuchini och har hört att guldfiskar gillar sallad...
    Till dina skulle kanske skalade ärtor vara bra till levandefödarna, samt gurka och zuchini samt räkmix till malen

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg

    Kommentar

    • Myzco

      #3
      jag brukar knyta fast en skalad räka på en tråd sen får den hänga där i akvariet. fiskarna sliter och skakar som en hund som vägrar släppa taget. dom älskar det!

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Jag odlar en liten sötvattensräka (stomapod) som heter hyaella azteka. Den passar utmärkt till mina tanganyikasillar som äter plankton i det vilda. Dessutom är det kul och se dom sila vattnet på små djur.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • malawi´n
          • August 2003
          • 1643

          #5
          vart har du fått tag i den räkan, och finns det ngn mer information att läsa om hur man odlar dem?

          Mvh Malawi´n
          Björn Forsberg

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Ursprungligen skickat av Tropfrog
            Jag odlar en liten sötvattensräka (stomapod) som heter hyaella azteka. Den passar utmärkt till mina tanganyikasillar som äter plankton i det vilda. Dessutom är det kul och se dom sila vattnet på små djur.
            Var fick du tag på den där lilla rackaren? Jag läste om den på www.interaquaristik.de men köpte inte in den då jag inte hört något om den någonstans...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • niclas89
              • October 2004
              • 228

              #7
              jag köpte för första gången levande vita mygglarver. Jäklar vad skalarerna spännde upp sig o blev helt galna. :P jag tar det som ett teclen på att dem gillade det
              flippflopp Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=290186

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #8
                Och vad gäller den roliga och nyttiga maten så håller jag på räksmul och musslor förutom det levande man håvar in eller odlar - bananflugor, grindalsmask, mikro, artemia, moina osv
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                Arbetssätt...