Räkrom ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mogwai
    • November 2002
    • 3021

    Räkrom ??

    Hej hopp.

    Undrar bara om det verkligen är lämpligt att ge räkrom av frysta räkor, typ av den vanliga sorten som man köper i lösvikt å gör mumsiga räkmackor av till sig själv.

  • Annika
    • January 2002
    • 2518

    #2
    Jag matar mina fiskar med räkrom ibland. Räkrom har ett högt energivärde och skall därför inte serveras alltför ofta, fiskarna blir tjocka.
    Mina fiskar är allätere.

    //Annika

    Kommentar

    • ZooZ
      • July 2002
      • 56

      #3
      Hej.

      Menar ni på att man skall stå o skrapa rent alla räkor från rom innan man gör räkmix?
      Tycker detta verkar lite konstigt har inte märkt att mina fiskar lidet av det. Men finns det någon annan som har erfarenhet av det så är jag idel öra.

      Mvh
      Nicklas

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Hej,
        Ni kan utan problem berhålla den räkrom som finns på räkorna när du tillverkar räkmix, det är ändå en så liten andel.
        Det Annika avser är koncentrerad räkrom.
        Om räkrom är bra i koncentrerad form beror ju också på vilka fiskar man har. Det som är bra för en är dåligt för en annan.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell


        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Mogwai
          • November 2002
          • 3021

          #5
          Okaj.

          Tack för råden.

          Så nu kommer man inte få ha räkmackan ifred för vare sig katter eller fiskar vill säga...*suckar*...jahaps....=0)

          Kommentar

          Arbetssätt...