Alternativ mat ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Heiniken
    • August 2004
    • 36

    Alternativ mat ???

    Jag tänkte försöka att variera kosten lite mer för mina fiskar...vad kan man mata med...

    Typ köttfärs, skinka, korv, fiskbullar eller något åt det hållet....sallad osv...har lite olika fiskar...

    Påfågelciklider, blå ciklider, pakistanbotior, scalarer, platy å kampfisk...vad vill vilka fiskar ha ?

    Vad ska man tänka på innan man matar med annan mat...?
    Vill ju inte ha ihjäl dem !!!

    *just wanna be loved*
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Allehanda frukter och grönsaker har pövats av zoopetarna landet över.
    Räkor med eller utan skal och fiskbullar går fin-fint.
    Musslor likaså.
    Däremot är det tveksamt med korv och dyligt.
    Glöm inte allehanda insekter - husflugor, maskar osv
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • rennicke
      • November 2003
      • 335

      #3
      De firrar jag har nu är helt tokiga i ärter. Tillochmed mitt svarta spöke äter gladeligen av dem. Förutom den "vanliga" kosten i form av ciklidpellets och mygglarver etc. brukar jag ge torrfoder till katt. Den innehåller ju även vegetariska bitar så det gillar dom. Då har fiskarna även något att pyssla med eftersom det tar ett tag för maten att bli mjuk och lättare att äta.

      Annars när jag hade påfåglar testade jag litet av varje, daggmask, spindlar, fjärilar, andra fiskar, katt-torrfoder, korv (grisigt). Allt slank ner i dessa herrars gap.

      Mina nuvarande fiskar är också rätt matglada, de smakar iaf på allt jag ger dom. Testade med pannkaka en gång och det var en hit
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


      Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Påfåglar äter allt.. Ge dom ditt finger så äter dom det oxå.. Platy och kampfisk kan man ge svarta eller vita mygglarver..

        Malet oxhjärta kan funka till dina blå ciklider..

        Kommentar

        Arbetssätt...