Larver

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hoffa
    • October 2002
    • 136

    Larver

    Har en fråga angående mygglarver,har nämligen hört att man inte ska ge tex röda myggisar till ciklider men jag ser ju i detta förträffliga forum att det näms som foder,har gett mina amrikanare lite frysta röda mygglarver i mellan åt.

    Mvh Hoffa

    /Jimmy
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Hej Hoffa
    Det är främst till växtätande ciklider, typ tropheus som man inte skall ge röda mygglarver. Eftersom de flesta amerikanska ciklider är allätare så är det inget fel att ibland ge dem röda mygglarver. Du kan läsa mer om foder till olika typer av fisk i högra kolumnen. Gå in på foder.

    Hälsningar

    Guy

    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Hoffa
      • October 2002
      • 136

      #3
      Jag läste under rubriken foder här i forumet och det stog att bla Malawi kan bli sjuka då undrar ja vad får dom för symptom då.

      Mvh Hoffa



      /Jimmy

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Hej,
        Läs om bukvattensot på Zoopets avdelning för sjukdomar - http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa.asp?NR=212
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • zingo_boy
          • August 2002
          • 983

          #5
          öhh. jasså menar ni afrikanska ciklider? ja trodde ni menade, alla ciklider. ja har grön båg. dom mumsar i sej röda myggisar som om d vore en delikatess.

          ???

          Kommentar

          Arbetssätt...