Räkmix

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    Räkmix

    Går det att göra räkmix på vanliga saltade räkor man köper i affären? Vart får man annars tag på osaltade räkor? Kom på detta efter att jag redan gjort mixen...
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Använd vanliga ishavsräkor, såna man köper med skalet på. De är inte saltade egentligen, bara kokta i havsvatten.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Corona
      • September 2003
      • 241

      #3
      Lånar denna tråden lite, hoppas det är ok?

      Jag har enbart Guppys i mitt 112-liters kar, och funderar på att ge dem något mer än bara flingor och frysta mygglarver.. Funderade på det här med räkmix..

      Är det bra till Guppys?
      Vad ska man ha i? (ett så enkelt recept som möjligt )
      Hur förvarar man det? (frysen eller kylen eller vad)
      Hur mycket bör man ge av det?

      Hoppas på svar snart
      Man lär så länge man lever

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        1) Japp, det är finemang för guppys. Ett billigt & mycket bra foder för all fisk, faktiskt.
        2) Enklaste receptet är hälften tinade frysta gröna ärtor och hälften räkor med skal som du mixar till en jämn smet och blandar med gelatin. Exakt hur man gör finns det massor av artiklar om, bl.a. här på zoopet.
        3) I frysen.
        4) Samma som man ger av annat fryst foder, dvs så fisken äter upp på sisådär 5-10 minuter.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • join4t
          • October 2003
          • 854

          #5
          Bra, det är just såna räkor jag använt =)
          "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

          Kommentar

          Arbetssätt...