Fasta??(uuuh???)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Susanna
    • July 2004
    • 215

    Fasta??(uuuh???)

    Tjena mors!

    vet ni..min kompis sa att firrarna ska "fasta" två dagar i veckan...ska dom det och isåfall varför???

    tack på förhand..om det nu blir nå svar ;D


    Ps, hon sa att hon inte visste varför ds
  • Schull
    • August 2004
    • 2889

    #2
    Nja fasta vet jag inte, men jag brukar iaf låta mina fiskar fasta någon dag i månaden!
    /Lasse
    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

    Kommentar

    • Mathias-D

      • December 2002
      • 1122

      #3
      Fiskar får ju inte mat på bord i naturen...ibland mat ibland fasta.
      Det blir ju lätt övermatat och som regel kan man ju ha att låta dom fasta mot "övervikt".

      Kommentar

      • Susanna
        • July 2004
        • 215

        #4
        okej...då..hade hon nog fel då..vet inte vart hon har fått det ifrån..aja

        tack för svaren (på efterhand ;D )

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Dom flesta akvarieproblem orsakas av övermatning, men det viktigaste är väl att man inte lägger i för mycket mat vid matningen. Dock är det inte fel (snarare tvärtom) att helt hoppa över matning 1-2 dagar i veckan.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Schull
            • August 2004
            • 2889

            #6
            Jesus har talat!
            Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

            Kommentar

            • gogar
              • November 2003
              • 365

              #7
              Nja, kanske inte Jesus (även om han är skäggig), men en man med kunskap.

              Och av egen erfarenhet kan jag ju säga att jag tror att fiskar som utan problem klarar sig utan mat i 14 dagar (om de är i god kondition) klarar sig med betydligt mindre än vad vi i vår snällhet ger dem. Övermatning är ju som sagt det största problemet med akvarier. Så lite fasta då och då är nog nyttigt.
              Mvh Håkan
              - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

              Kommentar

              • Schull
                • August 2004
                • 2889

                #8
                Gogar! Just va jag sa nästan ;-)
                /Lasse
                Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                Kommentar

                • gogar
                  • November 2003
                  • 365

                  #9
                  Jovisst, det var inte det jag kommenterade. ;D

                  Men så är det ju med trådar, flera nästan identiska åsikter brukar dyka upp - men man vill ju glänsa själv också....... hehe!
                  Mvh Håkan
                  - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

                  Kommentar

                  • Susanna
                    • July 2004
                    • 215

                    #10
                    heh ja okej då vet jag..har nyss köpt röda mygglarver(första gången)Å fy Ffffffff va äckligt det va!! men fiskarna verkade ju gilla det..hmm..? aja..kanske byter samtalsämmne här men firrarna ska ju ha lite omväxlande mat..just nu har jag ju röda mygglarver(uuuuh) och flingor..men vad brukar ni ha(om) för mer mat? pellets eller? tack för alla svar föressten :]


                    PS.En kul grej bara..han i djuraffären sa att "Otocinclusar" absolut inte äter annat än växter alger och sånt, neej då inte alls ENBART växtätare men mina ottosar ja DOM minsan tom BRÅKAde om maten ja där ser man...

                    Kommentar

                    • fredrikakesson
                      • November 2003
                      • 1363

                      #11
                      Mina får vita mygglarver,Granulat flingor,vanliga flingor.Sen brukar dom ta sig lite av malarnas brysselkål
                      Fredrik

                      Kommentar

                      • Susanna
                        • July 2004
                        • 215

                        #12
                        Ursprungligen skickat av fredrikakesson
                        Mina får vita mygglarver,Granulat flingor,vanliga flingor.Sen brukar dom ta sig lite av malarnas brysselkål
                        Fredrik
                        Okej.....Vad är granulat? hehe kul att nån står ut med mej

                        Kommentar

                        Arbetssätt...