Magra!!!???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    Magra!!!???

    Hej!
    Jag har 2 stycken unga auratus-honor tillsammans med andra mbunas i ett 200 liters. Alla andra fiskar i det karet mår bra, men de här två fiskarna kommer inte riktigt åt maten alla gånger. Skulle det då vara en idé att sätta dem i ett mindre akvarium (70 liters) under en tid, där man har en hemmabyggd pump av ett powerhead, där de kan äta upp sig och sedan släppas tillbaka. Fråga:
    Hur kommer de två fiskarna och de andra fiskarna reagera när de släpps tillbaka i det större karet?
    Kan man ha andra auratus-honor tillsammans med en tuggande hona, eller kommer de att bråka/äta upp yngeln?
    (Eller kan man mata lite för mycket i det stora karet, så att de andra fiskarna också får? Jag vet att man inte ska mata för mycket, men eftersom jag ska gå från 1 vattenbyte i veckan till 2 i veckan så borde jag väl kunna öka matningen lite också, eller?)

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg
  • elli
    • January 2002
    • 67

    #2
    Jag skulle inte sätta dem ihop med den tuggande honan. Chansen är stor att de äter upp ynglen och det blir nog bara problem sen när hon spottar ynglen och du ska börja göda upp dem..

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      japp, kom på det sedan. Ska nog testa en annan variant, men tack ändå för att du tog dig tid att svara!

      Mvh Malawi´n
      Björn Forsberg

      Kommentar

      Arbetssätt...