Hur får jag botiorna att låta bli tabletterna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gneta
    • June 2004
    • 44

    Hur får jag botiorna att låta bli tabletterna?

    Har köpt vegetabiliska tabletter till mina otocinclus för att de ska må riktigt bra. Problemet är att Pakistanbotiorna lägger beslag på dem alldeles själv. Botiorna äter upp rubbet och blir jättetjock om magen. Finns det något knep att hindra dem? Finns det någon grönsak som pakistanbotior INTE äter?
    Gneta
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Jag trodde inte botior åt grönsaker (t.ex. squash, gurka, salladsblad...) alls?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • gneta
      • June 2004
      • 44

      #3
      Kan jag prova ge dem riktiga grösaker då? Ska man skära stora eller små bitar? Hur länge kan det ligga om det inte äts upp? Har aldrig provat detta. (Trodde verkligen att botiorna åt ALLT)
      Gneta

      Kommentar

      • Morellen
        • November 2003
        • 4349

        #4
        jodå, botiorna äter grönsaker... Iaf är mina praktbotior fullständigt tokiga i squash
        Tror inte att det går att hålla botiorna borta från tabletterna? Jag har delat algtbletterna åt malarna när de går med botiorna - då finns det en chans att nån mer än botiorna får smaka
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          #5
          Jag försöker "smula" sönder mina algtabletter, eller helt enkelt mata med så många att alla får varsin..
          Kan iofs bli drygt med nästan 20 Paraktbotior i samma balja! =)

          Kommentar

          • klara
            • September 2002
            • 1112

            #6
            Mina praktbotior äter ALLT de kommer över. Alla slags grönsaker slinker ner också. Smaken skiljer kanske mellan olika botiaarter?
            /Klara
            ------------------------
            Min hemsida
            Min zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...