Bladlöss till sällskapsfisk?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Serengeti
    • July 2004
    • 25

Bladlöss till sällskapsfisk?

Hej!

Jag har skakat ner bladlöss från mina rosor i en burk. Det är vanliga gröna löss som man finner i alla trädgårdar. Rosorna är inte besprutade med något utom såpvatten, och det har regnat två ggr sedan jag gjorde det senast. Det är väl ok att bjuda firrarna?

Det är ganska mycket löss, kanske en matsked (om det nu kan användas som ett mått... ) Eftersom jag inte kan ge dem allt idag, så undrar jag om de äter, eller ens FÅR äta, döda löss ifall jag sparar över helgen. Jag vet inte hur länge löss lever i en burk heller förresten, jag har förseglat burken med en tunn nylonstrumpa och gummisnodd. Förhoppningsvis överlever de helgen.

Just nu ser lössen riktigt fina och präktiga ut, stora och feta, om jag vore fisk skulle jag tro det var Nobel-middag.

Mvh Kicki M
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

Jag försökte tidigare i våras mata med gröna bladlöss till mina killis men de flesta fick tyvärr nobben...
    De bara sjönk oätna men ska alltid försöka...
    Några andra tips finns också här:
    http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26367
    Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Serengeti
      • July 2004
      • 25

Tack för länken, den gamla diskussionen om löss och insekter gav mig mod och inspiration. Igår kväll slängde jag i några löss, och de gick åt direkt. Svärdbärarna betedde sig som pirajor. Idag gav jag dem några till (lössen överlevde natten i burken) och lika uppskattat var det nu.

Kul
      Mvh Kicki M

Kommentar

• mohlin
        • January 2004
        • 1487

Heheheh....äntligen!! Hämnd!!

Här ska matas!!

Kommentar

Arbetssätt...