daphnier och räkmix (fryst)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

daphnier och räkmix (fryst)

Jag har köpt detta och hur ofta ska man ge fiskarna av dessa foder? Jag ger annars flingfoder. I akvarieaffären sa hon att hon ger sina fiskar fryst en gång i veckan. Hur gör ni andra? Ni ser vilka fiskar jag har nedan...
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon
  • Holmby
    • February 2004
    • 1118

Någon/några gånger i veckan. Oftare om man skall ladda fisk inför parning.

Kommentar

• mats41
      • February 2004
      • 593

Räkmix är till för stora fiskar som ciklider mm daphnier kan du ge 1-2ggr i veckan bra för magen.
      Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

Kommentar

• solbacka
        • January 2004
        • 3952

De rekomenderade räkmix till levandefödda, platy och guppy. Gav guppy i går (lite) och de åt upp allt, fort gick det också. Är alla guppy så glupsa som mina? De åt ärta också!
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

Kommentar

• jackson
          • September 2003
          • 1242

Jag ger räkmix varje dag. Och fryst foder varje dag. Kompletterar med torrfoder några ggr (2-3 ggr) i veckan.
          Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
          Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

Kommentar

• solbacka
            • January 2004
            • 3952

Vilka sorts fiskar har du?
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

Kommentar

• Azur
              • March 2003
              • 12946

Dafnier och räkmix kan du ge varje dag om du vill. Jag rekommenderar dock alltid så omväxlande utfodring som möjligt, så fortsätt att också ge torrfoder, t.ex. torrfoder varannan dag, varannan dag nåt annat...
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• solbacka
                • January 2004
                • 3952

De gillade inte räkmix i stora karet, antingen gillade de inte smaken eller var de ovana. de smakade på det och spottade ut sedan. De som åt var platy men ej mycket. Så jag fick suga upp det igen..
                350l Diskus 275l SA växt
                100l tanganynika
                Min dagbok Mina bilder
                Min alldeles egna zoon

Kommentar

• Azur
                  • March 2003
                  • 12946

Problemet med köpe-räkmix är att den har mycket hög andel växtmaterial i sig, så kött/planktonätande fisk, som de flesta akvariefiskar är, brukar inte vara så väldigt förtjust i det. Gör man räkmixen själv kör man som regel med minst hälften animaliskt (räka, musslor, fisk...) vilket alla fiskar gillar.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

Arbetssätt...