Matförslag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oktopuz
    • April 2004
    • 85

    Matförslag!

    Hej, i mitt kar har jag praktbarber, rödmunstetror och otocinclus. Så till min fråga, jag använder mig av ett foder som heter JBL granulat för ciklider, som innehåller multivitamin och oxlever (hade palettciklider tidigare, och maten blev kvar). Detta foder är mina fiskar helt tokiga i! Men jag är väldigt restriktiv vad gäller fodermängden (det kan hända att mängden är för liten) är lite rädd för att ge för mycket mat. Dock är mina fiskar ALLTID hungriga, har emellanåt gett dem ärtor, som har varit till malarna, men de är inte intresserade! Tetrorna och barberna har undervattensrugby med dem!

    Hur får jag malarna intresserade av mat? I djuraffären sade de att malarna skulle äta det som ramlade ner till botten av mitt foder. Som jag förstått det hela ger de sig på växter om de inte är nöjda med algerna, och det har ännu inte hänt. (Har inga tabletter till dem)

    Ciklidgranulatet äts med stor förtjusning, men passar det egentligentill mina fiskar? Har funderat på något att "variera med" förutom ärtor, skulle det fungera med bitar av tex räka? Någon med något bra matförslag till mina fiskar?

    /Oktopuz
    http://www.grooda.com
  • Holmby
    • February 2004
    • 1118

    #2
    Otocinclus är enligt fiskbeskrivningen här på Zoopet allätare.
    Om mina Ottosar råkar få en artemia i munnen så jobbar dom rejält för att spotta ut den igen, så mina Ottosar föredrar helt klart vegetabilisk kost.
    Det enda tillfälle mina Ottosar äter någorlunda fokuserat är när jag ger dom en algtablett, annars simmer dom mest runt och flummar och letar efter spröda små alger att suga i sig från växter och glasytor

    Om dina fiskar gillar Ciklidgranulatet, så är det uppenbarligen ett foder som passar dem. Du kan prova mata med små räkbitar, bitar av sallad mm. Det är bara att testa om man tror att det passar, och ätr de inte så är det bara att håva upp igen.

    Kommentar

    Arbetssätt...