2 foder frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    2 foder frågor

    Hallå

    Jag står inför mitt första inköp av flingfoder.Den burk jag har nu fick jag med akvariet det är tetra min.Ska jag köpa samma eller finns det något som är bättre???Jag matar även med frysta vita mygglarver ca 1 gång i veckan.Men finns det någon anledning till att skaffa levade mygglarver eller går det precis lika bra med frysta???.I karet simmar 3 dvärggurami.2 guldgurami,15 neontetror,6st svärdbärare och 2 ancistrusar.
    Fredrik
  • jonathan475
    • March 2004
    • 22

    #2
    jag matar med sera vipan funkar till det mesta
    /jonathan

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #3
      Det är inte så stor skillnad mellan torrfoder tillverkarna.
      Sera, eller tetra. Båda är lika bra enligt mig. Det du kan göra är att köpa 2 olika sorts torrfoder så de får lite variation.
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Dina fiskar äter mer än gärna flingfoder.. Sera Vipan som rekommenderas är bra.. Annars finns det ju granulat oxå, är av samma råvara som flingor men kommer i lite större bitar som sjunker fortare... Fast för dina fiskar är det bättre med flingor... Guramisarna och svärdbärarna äter vid ytan, kardinalerna när det åkt ner en bit och ancistrusarna tar det som nåt botten...

        Kommentar

        • malawi´n
          • August 2003
          • 1643

          #5
          Levande mygglarver är mera proteinrikare än frysta, det ger underhållning när fiskarna äter dem och fiskarna blir gladare av levande.

          Mvh Malawi´n
          Björn Forsberg

          Kommentar

          • fredrikakesson
            • November 2003
            • 1363

            #6
            Surfade runt lite och det finns tetra min i 50 elva olika varianter.Bla en som heter pro och en som heter guppy någon som vet om det är någon skildnad mellan dom och den "vanliga" tetra min.Blev lite nyfiken på guppy har ju ett litet guppy kar
            Fredrik

            Kommentar

            • Poseidon
              • February 2003
              • 1255

              #7
              Ursprungligen skickat av fredrikakesson
              Surfade runt lite och det finns tetra min i 50 elva olika varianter.Bla en som heter pro och en som heter guppy någon som vet om det är någon skildnad mellan dom och den "vanliga" tetra min.Blev lite nyfiken på guppy har ju ett litet guppy kar
              Fredrik
              Det ä bara flig-storleken å kanske sammansättningen som ä skilnaden...inget annat.
              Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
              Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

              Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
              www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

              Kommentar

              • fredrikakesson
                • November 2003
                • 1363

                #8
                Jo att sammasättningen skiljer fattar jag MEN är det någon skilnad i verkligheten eller är det reklam floskler??
                Fredrik

                Kommentar

                • jonathan475
                  • March 2004
                  • 22

                  #9
                  jag matar med sera vipan men det är nog inte så stor skilnad
                  /jonathan

                  Kommentar

                  • Lisson
                    • March 2004
                    • 53

                    #10
                    Skillnaden på Tetra Min och Tetra Min Pro är att Pro är lagat på et vis så flere vitaminer blir kvar i maten och det skal smutsa mindre, Pro har större flak (men jag bare knuser dem litet så blir det riktig storlek), och Pro kostar litet mere. Jag brukar Pro, Discus Granulat, frysta sorta mygg, frysta artemia och frysta oxhjärta. Tänker att skaffa flera typor fryst mat, så cikliderna får mer variaton. Har ellers tetror och räkor i karet. Guppyene får Tetra Guppy.
                    Let the wookie win.

                    Kommentar

                    • mats41
                      • February 2004
                      • 593

                      #11
                      Hej !
                      I mitt och tjejens nystarade 450L med regnbågsfisk och lite annan smått matar vi med en flingblandning Sera san och tropikan spirulina samt tabimin till botierna frysfoder blir de rödamygg,cyklops och artemia vi har även DR bassels granulit som vi ska krassa och frystorkade röda mygg .
                      Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

                      Kommentar

                      Arbetssätt...