Vad har ni för huvudfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Seco

    • November 2008
    • 125

    Vad har ni för huvudfoder?

    Jag har försökt komma ifrån flingor då jag tycker det sätter igen filtret i pumpen och bösar ner vattnet. Finns det flingor som inte gör detta?
    har hittat ett granulat jag provat men dessvärre verkar inte fiskarna bry sig om det fodret. Ligger bara på botten och ruttnar. Det jag provat är: JBL Granomix mini ett foder för fiskar i 3cm - 10cm storleken. Dom minsta fiskarna jag har är Zebrafisk och dom största är Regnbågsfisk Melanotaenia herbertaxelrodi.

    Vad matar ni med?
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    jag har testat TETRA PRO Colour multi-Crisps ett tag nu och samtliga fiskar älskar det och det är runda crispiga flingor som även de med liten mun kan bita sönder och äta och dem flyter ett tag. https://www.cyberzoo.se/sv/articles/...hoCEkwQAvD_BwE
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • tantfri

      • February 2016
      • 29

      #3
      Dr. Bassleers granulat storlek M. Även mina lite kräsna fiskar äter det gärna. De små kornen singlar ner långsamt så att alla fiskar får sin del. Finns på Cyberzoo det också. Jag rekommenderar att köpa små burkar, dom räcker långt och fodret håller sig ändå någorlunda 'fräscht'.

      Kommentar

      • Clauss
        • March 2023
        • 1

        #4
        Hejsa, vi er flyttet fra Danmark til Malmø. Vi plejer at købe foder til vores dyr hos de https://animondo.dk/ men de levere ikke til Sverige. Hvor køber i jeres foder ?
        Med venlig hilsen og tak
        Claus

        Kommentar

        • Seco

          • November 2008
          • 125

          #5
          Ursprungligen postat av Clauss
          Hejsa, vi er flyttet fra Danmark til Malmø. Vi plejer at købe foder til vores dyr hos de https://animondo.dk/ men de levere ikke til Sverige. Hvor køber i jeres foder ?
          Med venlig hilsen og tak
          Claus
          Jag brukar beställa från Cyberzoo.
          Tusentals produkter i eget lager! Saknas något? Vi lever för service, så fråga oss gärna! Vi vill vara bäst på reptiler & akvariefiskar - Hos oss hittar du Prylar & Kunskap.

          Kommentar

          • maria@borgkvist.se

            • August 2020
            • 32

            #6
            Ursprungligen postat av Seco
            Jag har försökt komma ifrån flingor då jag tycker det sätter igen filtret i pumpen och bösar ner vattnet. Finns det flingor som inte gör detta?
            har hittat ett granulat jag provat men dessvärre verkar inte fiskarna bry sig om det fodret. Ligger bara på botten och ruttnar. Det jag provat är: JBL Granomix mini ett foder för fiskar i 3cm - 10cm storleken. Dom minsta fiskarna jag har är Zebrafisk och dom största är Regnbågsfisk Melanotaenia herbertaxelrodi.

            Vad matar ni med?
            Jag funderar på om du kan prova att stänga av pumpen till filtret den lilla tiden som fiskarna äter maten. Det sägs ju att det bara ska ta två minuter för dem att få maten i magen för att mata lagom med flingfoder Har du några bottendjur (till exempel pansarmalar) som äter från bottnen om det hamnar mat där?

            Själv matar jag varann dag med olika frysfoder och varannan dag med flingfoder, CI Tropics flakefoder, finns både med och utan färgförstärkare,
            Ett standard foder som passar de flesta akvariefiskar. Innehåller en allsidig blandning av fiskarnas näringskällor

            Annars gillar jag också Dr. Bassleers granulatfoder.
            Senast redigerad av maria@borgkvist.se; 16 March 2023, 18:29.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13110

              #7
              OK! Om flingmaten sätter igen filtret och bösar ner vattnet så övermatar du något otroligt!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • hans.balsbo@gmail.com

                • March 2023
                • 10

                #8
                Kör som flingfoder.Tropical D50+ som första maten när karet tänt sig. Kör sedan på kvällen innan det släcks, räkmix eller artemia.Varvar alltid räkmix och artemia.Typ, räkmix på lördag då blir det artemia på söndag.Men allltid flingfoder tropical D50 plus.Testat granulat, men en discus blev förstoppad och dålig.Så aldrig granulat till mina olika fiskar.

                Kommentar

                • Lusse

                  • April 2008
                  • 328

                  #9
                  Ursprungligen postat av Clauss
                  Hejsa, vi er flyttet fra Danmark til Malmø. Vi plejer at købe foder til vores dyr hos de https://animondo.dk/ men de levere ikke til Sverige. Hvor køber i jeres foder ?
                  Med venlig hilsen og tak
                  Claus
                  Clauss
                  Välkommen till Malmö!
                  I Malmö har vi ett par affärer om du behöver något snabbt (tex medecin) och annat över disk:
                  • Hornbach
                    Vassvägen 10, 232 61 Arlöv
                  • ​akvariepiraten Nobelvägen 131
                  • Akvarietjänst
                    Kronborgsvägen 4​
                  • zoogiganten Jägersrovägen 205
                  Sen är det skönt att stödja de lokala butikerna.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...