Foder till Hyalobagrus flavus Shadow Catfish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mongraus
    • November 2019
    • 17

    Foder till Hyalobagrus flavus Shadow Catfish

    Hejsan,

    Jag har köpt nio Hyalobagrusflavus eller Shadow Catfish förra fredagen och jag undrar om någon har tips för foder till dem.
    Jag erkänner att de var det sötaste jag sett och inte hade vett nog att kolla upp dem 100% i lugn och ro eftersom akvariebutiker aldrig sett dem innan och antagligen inte skulle få in dem igen.
    Jag vet att de är köttätare och har matat dem med levande vita mygglarver. Jag har också provat olika typer av torrfoder i små mängder tex NorthFin community 0,5 mm sinkingpellets men jag blir inte klok på dem.
    Han i affären sa att de hade ätit torrfoder granulat hos dem ifrån Aquatic Nature men hos mig har de inte ätit annat ännu. Jag har testat att inte mata på en dag och halva dagar men de letar bara mat i växterna (vattenpest )och verkar nervösa vid ytan, trots att jag stänger svampfiltret vid mat.
    jag har dem i karantän nu i ett 30 liters akvarium. Om 1 månad ska de till ett 64 liters.

    Har någon ett tips på ett bra torrfoder som borde vara bra till dem? Jag tänkte varva med frysta cyklops eller liknande och kanske levande vita mygglarver igen som godis.
    Ska testa att försöka få maten att lägga sig i växterna och se om de är mer intresserad e då.

    Tack.
Arbetssätt...