Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Gurka

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Gurka

Hej
    Har läst att gurka gillas.Den vill ju bara flyta upp.Försöker förankra i sanden men blir inte långvarig där.Har ni i gruppen några tips.Tack

Tja sätt den på en gaffel tex.
    Viva Leo Buscaglia

Kommentera

Den var inte dum.Tack

Kommentera

köp billiga gafflar, ex ica basic enbart för detta, alger går inte bort i diskmaskinen så atrt använda de vanliga matgafflarna kan skapa problem

Kommentera

Återigen Tack.Toppen

Kommentera

Det som jag tycker är smidigast är att ta en vanlig sugkopp för luftslang och sätta fast den på rutan.
            Hos mig får malarna ha den mer i fred när den sitter på rutan än om den ligger på botten.

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        20210314_122256.jpg
Visningar:	111
Storlek:	324.7 kB
ID:     	2428590

Kommentera

Många (akvarister, inte fiskar vad jag vet) verkar föredra zucchini då gurka kan bli lite slemmig. (Mina små räkor och odjur är väluppfostrade och äter vad som bjuds.)

Kommentera

Tack för ytterligare tips

Kommentera

Men varför gurka? Den är ju mest vatten och det lider inte fisken brist på. Ta något som sjunker, potatis, morot, ärter, majs finns ju hur mycket som helst som faktist sjunker så varför välja en av de få grönsaker som flyter? Äter fisken så äter den och du har löst problemet.

Kommentera

Jag trycker fast zucchini eller liknande på en sugpropp som jag sätter längst ner på glaset(Men om man inte vill ner med armar och händer i akvariet så är väl gaffel+snöre kanske bäst).

Kommentera

Vad kan man fodra algätare med för grönsaker el annat? Köpte 2 idag o nu har de gurka men varierad kost kanske är bra???

Kommentera

Finns ju alg tabletter eller foder som sjunker.

Kommentera

Sparar...
                        X