Hungrig fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kevlargirl
    • May 2003
    • 205

    Hungrig fisk?

    Min nyinskaffade rödbukspalett vill/kan inte äta. Hon vågar inte komma upp till ytan när jag matar, och maten hinner inte ner till botten förräns mina andra fiskar har slukat den. Har provat att lägga ner lite mygglarver på hennes favoritställe på botten, men tetrorna är där direkt och äter upp dom. Hur ska hon nånsin få i sig nåt? Hon provsmakar på gruskorn och små växtdelar men spottar ut (som tur är).
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    #2
    När du matar som vanligt i ditt "vanliga" hörn av akvariet, så kan du testa att släppa ner lite mat i ett annat hörn när de framfusiga firrarna börjar kalasa på den första omgången. Förhoppningsvis vågar då ditt nyförvärv äta lite där.
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • kevlargirl
      • May 2003
      • 205

      #3
      Nu verkar hon sväjla småstenar och spottar ut... Läskigt...

      Kommentar

      • kevlargirl
        • May 2003
        • 205

        #4
        Matade de andra i ett hörn och la ner mygglarver i ett annat. Men hon hann inte hitta dom förräns de förbaskade (sorry) neontetrorna slukade även dom.

        Kommentar

        • David B
          • December 2002
          • 507

          #5
          Antingen så trycker du fast en tärning tubifex på rutan - långt ner där paletten brukar hålla till. Eller så kan du mata med flingor och släppa dem under vattnet vilket gör att de blir blöta och sjunker på en gång, vilket kanske leder till att paletten hinner dit...

          David b.

          Kommentar

          • kevlargirl
            • May 2003
            • 205

            #6
            Tack för tipset, men hur jag än gör så hinner tetrorna före. Paletten är dessutom så skygg att hon aldrig skulle våga fram på några minuter. Får helt enkelt vänta tills neontetrorna blivit sålda...

            Kommentar

            Arbetssätt...