Göra eget foder?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    Göra eget foder?!

    Ni som gör eget foder till fiskarna - beror det på att ni inte hittar sådant foder som era fiskar vill ha i affärerna, är det en kostnadsfråga eller vad?!
  • BollzterX
    • February 2004
    • 45

    #2
    Hejsan jag har pirayor jag matar dom med mygglaver det tycker dom är mumsigt..dom åker runt i vattnet så får dom lite att göra och dom gillar det..Jag tog torsk,skinka,ärtor.Det gilla dom men det skitar ner som #="#?!

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      #3
      Både en ekonomisk och intressefråga. Det är billigare att göra egen räkmix. Samt att man vet vad som finns i den. Sedan är det roligare att mata med sådant man lagat själv.
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • jackson
        • September 2003
        • 1242

        #4
        (Skinka är i allmänhet dålig mat till fiskar. Grönsaker av olika sorter (exempelvis sallad, gurka och ärtor) är ok. Fisk och annan vattenlevande (som exempelvis räkor) är även det ok. Men kött av varmblodiga djur är i allmänhet (det finns undantag) svårsmält och kan ge problem om mam matar med detta.
        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

        Kommentar

        • Corydoras mad
          • April 2003
          • 1686

          #5
          <font color="red">Har ni något bra tips på hemmagjord mat till Corydoras?</font id="red">
          /Mathias
          The Corydoras freak

          Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            ...plus att hemgjord räkmix blir av högre kvalitet än nåt foder man kan köpa.

            Det är faktiskt dags för mig att göra ny räkmix. Har precis köpt hem multivitamin och omega-3 olja, nu skall jag köpa astaxanthin, ägg, nordhavsräkor, minibläckfiskar, vitlök, banan, och ärtor!
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • robban
              • February 2003
              • 322

              #7
              det är en kostnadsfråga i första hand för mig sen kan man ju testa olika mixar som alla fiskar äter nu kör jag med fisk,räkor,spenat,ärtor plus lite multivitaminer och flingfoder och det verkar både mina malar och discus gilla jag skippade gelatinet och la i mer fisk samt kramar ut vattnet ur fisk och sånt för att få en mix som inte flyter eller smular sönder när den tinar

              Kommentar

              • Robot
                • February 2004
                • 1174

                #8
                Okey.. låter bra... har hittils mest matat med flingor, granulat, tabs och röda larver men kanske borde prova göra lite räkmix.. man vill ju att dom små firrarna ska få så bra mat som möjligt..

                Kommentar

                Arbetssätt...